یونیسف: کودکان یمنی بیشترین بهای جنگ را می‌پردازند

تصویری از یک کودک یمنی در یک مرکز درمان سوء تغذیه در صنعا، پایتخت یمن، 12 اسفند 1395 (عکس از رویترز)

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بحبوحۀ حملات عربستان سعودی به یمن ضمن هشدار دربارۀ مصائب کودکان یمنی می‌گوید آن‌ها سخت‌ترین ضربه را از جنگ خورده‌اند.

صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل در گزارشی که دوشنبه (7 فروردین) به مناسبت دومین سالگرد تهاجم مرگبار عربستان به یمن منتشر شد بر مصائب کودکان یمنی تأکید کرد.

در این گزارش آمده است: «هم‌زمان با پایان دومین سالگرد جنگ یمن، کودکان همچنان بیشترین بها را می‌پردازند.»

طبق این گزارش، در حال حاضر حدود 10 میلیون کودک یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند که حدود 2.2 میلیون نفر از آنان از سوءتغذیۀ شدید رنج می‌برند و میزان سوءتغذیۀ کودکان از سال 2014 تاکنون 200 درصد افزایش‌یافته است.

یونیسف افزود: «... گورستان‌های یمن مملو از قبرهای کوچک بی‌نام‌ونشان است، مرگ کودکان به مقام‌های یمنی گزارش نمی‌شود. جهان درد و رنج آن‌ها را نمی‌بیند.»

در ادامۀ این گزارش آمده است بیش از 17 میلیون یمنی، یعنی 65 درصد از خانوارها، با ناامنی غذایی مواجه‌اند و نمی‌توانند مواد غذایی موردنیاز خود و کودکانشان را فراهم کنند.

طبق این گزارش، حدود 80 درصد خانواده‌های یمنی برای تأمین غذای کودکان خود بدهکار شده‌اند.

در ادامۀ این گزارش آمده است دست‌کم 7.3 میلیون یمنی برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی فوری نیازمند هستند.

یونیسف در ادامه افزود آموزش در یمن به‌شدت تحت تأثیر خشونت قرارگرفته است و هزاران مدرسه در اثر حملات هوایی عربستان تخریب یا ویران‌شده‌اند. طبق این گزارش، تعداد کودکان یمنی محروم از تحصیل 2 میلیون نفر است.

2

انجمن هلال‌احمر یمن هفتۀ گذشته از جامعۀ بین‌المللی خواست کمک‌های بشردوستانۀ بیشتری برای آوارگان یمنی که نمی‌توانند نیازهای اولیۀ خود را برآورده کنند، فراهم کنند.

عربستان سعودی از شش فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

بریتانیا و امریکا با بی‌توجهی به مصائب غیرنظامیان یمنی مقادیر زیادی سلاح برای نیروهای سعودی ارسال کرده و آن‌ها را آموزش‌ نظامی داده‌اند.

طبق آمارهای جدید، جنگ یمن تاکنون بیش از 12 هزار کشته به‌جا گذاشته است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku