ویدئو: پسر 8 سالۀ فلسطینی در بازداشت اسرائیلی‌ها

کودک فلسطینی در محاصرۀ نظامیان اسرائیلی

تصاویر ویدئویی منتشره، سربازان اسرائیلی را نشان می‌دهد که یک کودک فلسطینی را که با پای برهنه به دنبال اسباب بازی‌اش است، در کرانۀ باختری محاصره کرده و از وی سوالاتی می‌پرسند.

گروه حقوق بشری اسرائیلی بتسلم روز جمعه تصاویر ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد گروهی از نیروهای اسرائیلی یک پسر 8 سالۀ فلسطینی به نام سفیان ابو حیتا را نزدیک خانه‌اش در الخلیل بازداشت و برای شناسایی یک مظنون به سنگ‌پراکنی، از وی سؤالاتی می‌پرسند.

در این فیلم ویدئویی نشان داده می‌شود در حالی که 7 نظامی اسرائیلی این کودک را محاصره کرده‌اند، چند نفر از ساکنان منطقه تلاش می کنند تا سفیان را از دست نظامیان اسرائیلی نجات دهند.

عمانی، مادر سفیان، به بتسلم گفت وی از سربازان اسرائیلی خواست تا پسرش را آزاد کنند اما آن‌ها امتناع کردند.

وی گفت: «من شروع به گریه‌کردن کردم و دنبال سربازان دویدم ... تا آن‌ها را مجبور کنم وی (پسرم) را آزاد کنند.»

ارتش اسرائیل روز جمعه این موضوع را رد کرد که نظامیانش از سفیان سؤالاتی برای شناسایی افرادی که سنگ و بمب آتش‌زا به یک شهرک اسرائیلی پرتاب کردند، پرسیده است؛ این در حالی است که در این فیلم ویدئویی شنیده می‌شود که این کودک به زبان عربی به نظامیان اسرائیلی می‌گوید: «کدام پسر؟ نمی‌دانم وی کیست؟»

کرانۀ باختری اشغالی به ویژه الخلیل از اوت 2015 صحنۀ درگیری میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی بوده است؛ این درگیری‌ها پس از آن شدت گرفت که اسرائیل محدودیت‌هایی برای نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس اشغالی اعمال کرد.

نظامیان اسرائیلی از مهر 1394 تاکنون حدود 285 فلسطینی از جمله چند کودک را کشته‌اند.

گروه‌های حامی حقوق بشر بارها از ارتش اسرائیل به خاطر کشتار فلسطینیان و سرکوب مرگبار اعتراضات مردمی در کرانۀ باختری انتقاد کرده‌اند.

همچنین براساس آمارهای منتشرۀ نهادهای حامی حقوق بشر، هم اکنون 7 هزار فلسطینی از جمله 300 کودک در بند رژیم اسرائیل هستند.

کمیتۀ امور زندانیان فلسطین اوت 2016 در گزارشی اعلام کرد نیروهای اسرائیلی «اکثریت قریب به اتفاق» کودکان فلسطینی در بند را «شکنجه، ضرب و جرح و تحقیر» می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku