در حملات سعودی به یمن، فقط در یک ماه گذشته، 106 غیرنظامی کشته شده‌اند

تصویری از یک مدرسه که در حملۀ هوایی عربستان سعودی در شهر تعز در جنوب یمن تخریب شده است. (26 اسفند 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

با ادامۀ جنگ عربستان سعودی در یمن، سازمان ملل اعلام کرده است فقط در ماه گذشته، 106 غیرنظامی یمنی کشته شدند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل، هم‌زمان با دومین سالروز آغاز جنگ عربستان سعودی علیه یمن، در بیانیه‌ای تصریح کرد این غیرنظامیان بیشتر در گلوله‌باران و حملات هوایی رژیم عربستان سعودی و متحدانش جان باخته‌اند.            

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین در این بیانیه اعلام کرد در دو سال جنگ عربستان سعودی در یمن 4 هزار و 773 غیرنظامی کشته و 8 هزار و 272 نفر زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی از شش فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

منابع محلی یمنی می‌گویند از آغاز جنگ عربستان سعودی تاکنون بیش از 12 هزار نفر ازجمله بسیاری از زنان و کودکان کشته شده‌اند.

ادامۀ تلفات غیرنظامی در حملات سعودی به یمن

به گزارش شبکۀ تلویزیونی المسیره یمن، جنگنده‌های عربستان سعودی روز جمعه بازاری را در مرکز شهر صعده هدف حملۀ هوایی قرار دادند که در  آن سه غیرنظامی کشته و سه نفر زخمی شدند.

تصویری از ویرانی ناشی از حملۀ جنگنده‌های عربستان سعودی به یک منزل مسکونی در حومۀ صعده در یمن (28 بهمن 1395، عکس از اسوشیتدپرس)

پیش از این در روز جمعه، یک مرد و یک کودک در حملۀ هوایی عربستان سعودی به یک ساختمان مسکونی در منطقۀ مجز در استان صعده جان باختند. یک زن در این حمله زخمی شد.

تک‌تیراندازان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی نیز روز جمعه، در حملات تلافی‌جویانه، دو سرباز سعودی را در حمله به پایگاه‌های نظامی الشبکه و الفریده، در جیزان در جنوب غرب عربستان از پای درآوردند.

یمنی‌ها همچنین پایگاه‌های مربح و الدخان را در جیزان هدف حملۀ توپخانه‌ای قرار دادند.

در همین حال، نظامیان یمن با موشک گراد به مواضع نظامی عربستان سعودی در منطقۀ عسیر حمله کردند که تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku