News   /   اروپا   /   تلگرام

ویدئو: ورود اولین سربازان بریتانیایی به استونی

اولین گروه از سربازان بریتانیایی در راستای گسترش حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه، وارد استونی شده‌اند. (عکس از آرتی)

اولین گروه از سربازان بریتانیایی در راستای گسترش حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه، وارد استونی شده‌اند.

حدود 130 نظامی بریتانیایی جمعه شب وارد پایگاه نظامی آماری در نزدیکی تالین، پایتخت استونی، شدند.

نظامیان بریتانیایی در این پایگاه نظامی مورد استقبال بابر ترزا، سفیر این کشور در تالین، و ژنرال ویکو ولو پالم، از فرماندهان ارتش استونی، قرار گرفتند.

این سربازان به حدود 80 نظامی بریتانیایی که پیش‌تر وارد استونی شده بودند، ملحق شدند.

نظامیان بریتانیایی مورد استقبال بابر ترزا، سفیر این کشور در تالین، و ژنرال ویکو ولو پالم، از فرماندهان ارتش استونی، قرار گرفتند.

در هفته‌های آینده انتظار می‌رود نظامیان بریتانیایی بیشتری به استونی اعزام شوند. همچنین قرار است گروهی از نظامیان فرانسوی به همراه چندین فروند تانک، پهپاد و خودروهای زرهی وارد استونی شوند.

گروه رزمی ناتو در استونی در منطقۀ تاپا مستقر خواهد شد. بریتانیا در مجموع قرار است 800 سرباز در استونی مستقر کند. فرانسه نیز قرار است 300 سرباز به استونی اعزام کند تا جایگزین سربازان دانمارکی در سال 2018 شوند.

نظامیان ناتو در استونی بخشی از برنامۀ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هستند که هم‌زمان در کشورهای لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر شده‌اند.

حضور نیروهای ناتو در مرزهای روسیه، بزرگترین استقرار نیروهای نظامی این سازمان در مرزهای روسیه پس از پایان جنگ سرد به شمار می‌آید. این نیروها قرار است تا ماه ژوئن به طور کامل عملیاتی شوند.

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا، گفت اعزام این نیروهای نظامی با هدف مقابله با روسیه صورت گرفته است.

وی گفت: «ناتو تعهدات خود به دفاع جمعی را افزایش داده است؛ نیروهای بریتانیایی نقشی کلیدی در استونی و در حمایت از هم‌پیمانان امریکا در لهستان برعهده خواهند گرفت.»

ناتو همچنین در تلاش است تا حضور نظامی خود در منطقۀ دریای سیاه را گسترش دهد.

 ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، ماه گذشته گفت: «ما دربارۀ دو اقدام دریایی دیگر نیز توافق کردیم: افزایش حضور نیروی دریایی ناتو در دریای سیاه و هماهنگی نیروهای دریایی برای عملیات مشترک در منطقۀ دریای سیاه.»

در همین رابطه نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد 4 فروند ناو جنگی ناتو روز جمعه وارد بندر اودسا شدند. اوکراین با وجود اینکه عضو ناتو نیست، تا تاریخ 20 آوریل میزبان ناوهای جنگی ناتو نزدیک مرزهای روسیه خواهد بود.

تنش میان مسکو و قدرت‌های غربی از بیش از دو سال پیش و پس از اعلام استقلال جمهوری کریمه از اوکراین و پیوستن آن به فدراسیون روسیه و بحران و ناآرامی در شرق اوکراین، شدت یافت.

جمهوری کریمه در مارس ۲۰۱۴ (اسفند 1392) برای پیوستن دوباره به روسیه همه‌‏پرسی برگزار کرد و با کسب اکثریت قاطع آرای ساکنان منطقه، جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه را اعلام کرد.

کی‌یف و متحدان اروپایی آن نتایج همه‌پرسی را به رسمیت نشناختند و مسکو را به تنش‌زایی و افزایش بحران در شرق اوکراین متهم ‌کردند. این موضوع به اعمال تحریم و نمایش قدرت علیه روسیه منجر شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku