بازدید حیدر العبادی از میدان نبرد در غرب موصل

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق (عکس از خبرگزاری فرانسه)

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، از غرب موصل، جایی که درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش و تروریست‌های داعش جریان دارد و همچنین مناطقی که به تازگی از اشغال داعش آزاد شده، بازدید کرده است.

عبادی روز سه‌شنبه با افسران ارشد و فرماندهان ارتش در غرب موصل دیدار کرد و در جریان آخرین تحولات در غرب موصل قرار گرفت.

سرهنگ دوم عبدالامیر المحمداوی، سخنگوی نیروهای ویژه وزارت کشور عراق، سه‌شنبه گفت سربازان عراقی چندین ساختمان مهم تحت اشغال داعش از جمله ساختمان اصلی بانک مرکزی و موزۀ موصل را آزادکرده‌اند.

این مقام عراقی افزود نیروهای ویژه واکنش سریع در عملیاتی شبانه که حدود یک ساعت به طول انجامید به ساختمان‌های دولتی تحت تصرف داعش حمله کردند و «ده‌ها» تروریست را به هلاکت رساندند.

نیروهای ارتش عراق در موصل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در همین حال، پلیس فدرال عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد درگیری‌ها در محلۀ الدواسه و اطراف آن طی دو روز گذشته به کشته شدن 135 تن از عناصر داعش منجر شده است.

عملیات آزادسازی شهر موصل از 26 مهر 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد.

نیروهای عراقی بعد از گذشت بیش از سه ماه شرق موصل را به‌طور کامل آزاد و پس از وقفه‎ای کوتاه از ابتدای اسفندماه عملیات خود را در غرب رودخانۀ دجله آغاز کردند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku