ترکیه آلمان را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه متهم کرده است

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه(عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترکیه بار دیگر آلمان را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه متهم و تأکید کرده است برلین برای حفظ کردن روابط باید «یاد بگیرد چگونه رفتار کند.»

ترکیه روز جمعه (13 اسفند 1395)، بعد از برخورد مقامات یکی از شهرهای جنوبی آلمان به وزیر دادگستری ترکیه، از رویکرد دوگانۀ برلین انتقاد کرد.

بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه، قرار بود پنج‌شنبه (12 اسفند) در میان هواداران رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در گاگنو در جنوب آلمان سخنرانی کند، اما مسئولان این شهر گفتند ظرفیت پارکینگ سالن برگزاری برای حضور جمعیت احتمالی، ناکافی است.

گفته می‌شود این سخنرانی قرار بود به‌عنوان بخشی از تلاش آنکارا برای جلب حمایت بیشتر رأی‌دهندگان ترک‌تبار آلمان برای همه‌پرسی آتی ترکیه برگزار شود.

تصویری از بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه
تصویری از بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه

ترکیه قرار است در ماه آوریل دربارۀ گسترش اختیارات ریاست جمهوری این کشور همه‌پرسی برگزار کند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه، روز جمعه در میان خبرنگاران در آنکارا گفت ترکیه نمی‌تواند اقدام مقامات شهر گاگنو را مبنی بر لغو مجوز سخنرانی، به علت نبود فضا در محل موردنظر، بپذیرد .

چند ماه قبل نیز ممنوعیت پخش زندۀ سخنرانی رئیس‌جمهور ترکیه در جمع هواداران خود در شهر کلن آلمان از طرف دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان، خشم مقامات ترکیه را برانگیخت.

ترکیه همچنین در واکنش به ممنوعیت پخش سخنرانی اردوغان در شهر کلن، کاردار سفارت آلمان در آنکارا را فراخواند.

روابط اتحادیه اروپا و ترکیه بعد از کودتای نافرجام در ترکیه و با ادامۀ سیاست اردوغان در پاک‌سازی و سرکوب مخالفان و مظنونان به دخالت در کودتا، به تیرگی گراییده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku