News   /   ايران   /   تلگرام

رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران، از تنگۀ هرمز تا شمال اقیانوس هند

رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش ایران در تنگۀ هرمز (عکس از تسنیم)

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرحلۀ نهایی رزمایشی را آغاز کرده که محدوده‌ای از تنگۀ هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند را دربرمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحلۀ نهایی رزمایش بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز یکشنبه از تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند، آغاز شد.

دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، صبح یکشنبه از عرشۀ سهند، پیشرفته‌ترین ناوشکن ایرانی، رسماً آغاز این مرحله از رزمایش را اعلام کرد.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 در محدوده‌ای به وسعت 2 میلیون کیلومترمربع از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگۀ باب المندب تا مدار 10 درجه در حال برگزاری است.

در این رزمایش، یگان‌های شناور زیرسطحی و سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش با پشتیبانی بالگردها مأموریت‌های محوله را اجرا می‌کنند.

همچنین به‌صورت هم‌زمان تیپ‌های تکاور دریایی در سرتاسر سواحل مکران تا فاصله 44 کیلومتری مستقرشده‌اند و تمرینات دفاع از آب‌های سرزمینی را به اجرا می‌گذارند.

علاوه بر بالگردهای دریایی مستقر در یگان‌های شناور، سایر یگان‌های پروازی نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل هواپیماهای گشت شناسایی، هواناوها و پهپادها نیز کلیۀ تحرکات در منطقه را رصد می‌کند. 

در این رزمایش همچنین سامانه‌های راداری بومی از جمله سامانه‌های سوناری نوین و چف مورد استفاده قرار گرفتند.

دریادار سیاری پیام رزمایش ولایت 95 را صلح و امنیت برای همه منطقه دانست و گفت: «هدف اصلی این رزمایش ارتقای توان دفاعی کشور، دفاع از مرزهای آبی و منافع کشورمان، برقراری امنیت در گستره دریاها، مقابله با تروریسم دریایی به‌خصوص در شمال اقیانوس هند، آزمایش کلیه سلاح‌ها و تجهیزات است.»

دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران

وی افزود: «محدوده گسترده این رزمایش از تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به‌قدری گسترده و وسیع است که برقراری امنیت و ثبات در آن یک راهبرد برای نظام جمهوری اسلامی است چراکه بسیاری از کشتی‌های تجاری کشورمان از این مسیر تردد می‌کنند.»

رزمایش دریایی ولایت 95 از نیمۀ بهمن‌ماه امسال آغاز شد و مرحلۀ نهایی تا 11 اسفندماه ادامه دارد.

اوایل اسفند نیز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرکزی و شمال شرقی کشور رزمایشی بزرگ برگزار کرد.

 در این رزمایش همچنین از جدیدترین مین ضدبالگرد نیروی زمینی سپاه پاسداران با نام «صاعقه» رونمایی شد.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku