تکاوران ارتش ایران دزدان دریایی را در تنگۀ باب‎ المندب فراری دادند

ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (عکس آرشیوی)

ناوگروه 44 نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران حملۀ دزدان دریایی را به یک کشتی تجاری ایرانی در ورودی تنگۀ باب‌ المندب ناکام گذاشتند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ایران، دزدان دریایی سومالیایی با 11 فروند قایق تندرو قصد تعرض به کشتی تجاری ایران را داشتند که با حضور تکاوران ناوگروه 44 نداجا، متواری شدند.

نداجا اعلام کرد: «متاسفانه این دزدها با پول‏‎های باد آورده و کلانی که با دزدی از کشتی‏‌های تجاری و نفتکش باقی کشورها به دست آورده‎اند، توانسته‎‏اند برای خود قایق‎های بزرگ سوخت‎‏رسانی و پشتیبانی تهیه کنند و به مسیرهای دورتر از ساحل خود رفته و کشتی‌ها را بربایند.»

تنگۀ باب ‎المندب آبراهی استراتژیک در قسمت جنوبی دریای سرخ به اقیانوس هند است که در فاصلۀ 36 کیلومتری ناحیۀ جنوب روستای ذباب در کرانۀ خلیج عدن در یمن واقع شده است.

ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناوپشتیبانی رزمی بوشهر که از 15 مهر ماه به مأموریت اعزام شده است، 15 اسفند از ماموریت باز می‏‌گردد و در منطقۀ یک امامت نداجا پهلو می‌‏گیرد.

براساس اعلام نداجا، این مأموریت پنج ماهه، برای این ناوگروه یک یک رکود محسوب می‌‎شود.

ناوگروه‌های ارتش ایران اگرچه از بدو آغاز ماموریت‎های طولانی‎‏مدت خود از اردیبهشت سال 88، اکثراً به منطقۀ خلیج عدن و تنگه باب المندب به منظور حراست از کشتی‎های ایرانی و خطوط مواصلاتی ایران در برابر دزدان دریایی، سفر می‌کنند، اما برخی از این ناوگروه‌ها به‌‎خصوص ناوگروه‌های آموزشی به مناطق مهم دیگری نظیر دریای مدیترانه، کانال سوئز، دریای سرخ، تنگه مالاکا، جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام نیز اعزام شده‌اند.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku