پلیس آنکارا 400 نفر را به ظن عضویت در گروه داعش در ترکیه بازداشت کرد

نیروهای امنیتی ترکیه 60 مظنون داعش را در آنکارا بازداشت کردند.

رسانه‌های دولتی ترکیه از بازداشت 400 نفر به ظن عضویت در گروه تروریستی تکفیری داعش در سراسر این کشور از جمله آنکارا، پایتخت این کشور، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی  به نقل از منابع امنیتی، پلیس ضدتروریستی ترکیه عصر یکشنبه (16 بهمن 95) 60 مظنون داعش را در آنکارا بازداشت کرد. این مظنونان به‌طور هم‌زمان در محله‌های سینکان، چوبوک، ینی محله و مامک  آنکارا بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری‌های دوغان و آناتولی، حدود 150 تن دیگر نیز در شانلی‌اورفه در جنوب شرق ترکیه و ده‌ها تن دیگر نیز در استان‌های دیگر بازداشت شدند.

این افراد یک ماه پس از حمله به باشگاه شبانه در استانبول که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، بازداشت شدند. خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد این مظنونان عمدتاً اتباع خارجی هستند. 

باشگاه رینا اول ژانویۀ 2017 (12 دی)، هم‌زمان با آغاز جشن سال نوی میلادی در استانبولِ ترکیه، هدف حملۀ مسلحانه قرار گرفت و 39 تن کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملۀ مرگبار را بر عهده گرفت.

 تصویری از قربانیان حملۀ تروریستی به باشگاه شبانه در استانبول (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مهاجم مسلح این حمله در ساعات اولیۀ سال 2017 میلادی ابتدا یک نیروی پلیس و یک مرد دیگر را در خارج از باشگاه رینا به قتل رساند و سپس با ورود به این باشگاه، حاضران را که حدود 600 نفر بودند، هدف گلوله قرارداد.

پلیس ترکیه سرانجام در 27 دی‌ماه عامل این حمله تروریستی به نام عبدالقدیر ماشاریپف را که یک تبعه ازبکستان است، بازداشت  کرد.

ترکیه در یک‌ساله ونیم اخیر هدف حملات مختلف قرارگرفته است. بیشتر این حملات که با بمب‌گذاری صورت گرفت به گروه تروریستی تکفیری داعش، «حزب کارگران کردستان» (پ‌‌ک‌‌ک) و دیگر گروه‌های کردتبار نسبت داده‌شده است.

ترکیه ازجمله کشورهایی است که به حمایت از گروه داعش متهم است. گفته می‌شود بخش عمدۀ تروریست‌های داعش، از خاک ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku