News   /   ايران   /   تلگرام

وزیر دفاع ایران: آزمایش موشکی اخیر موفقیت‌آمیز بود

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اعلام کرده است که آزمایش موشکی اخیر تهران موفقیت‎آمیز بوده است.

سردار حسین دهقان روز پنج‌شنبه در گفت‎وگو با خبرگزاری تسنیم این موضوع را اعلام و بار دیگر تأکید کرد: «تست‌های موشکی ایران هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامۀ 2231  [شورای امنیت سازمان ملل متحد] نداشته و ندارد

وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه ضمن تأیید اجرای آزمایش موشکی در ایران، اعلام کرده بود تهران اجازۀ دخالت هیچ بیگانهای را در امور دفاعی کشور نمی‏دهد.

وی گفته بود: «تست اخیر در راستای برنامه‌های‏مان بوده است. هیچ‌گاه از توسعه و تقویت بنیۀ دفاعی در جهت دفاع از منافع خودمان غافل نخواهیم شد ... آنچه که دربارۀ تست موشکی مطرح شده است، هیچ مغایرتی با برجام ندارد و با قطعنامۀ 2231 نیز مغایرت نداشته است

تصویری آرشیوی از آزمایش موشک‌های دور بُرد در ارتفاعات البرز در ایران (عکس از تسنیم)

پیشتر بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران، اعلام کرده بود انجام آزمایش موشکی حق ذاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران است و اعلام نظر در مورد آن‌ها خارج از صلاحیت هر کشور یا نهاد بین‌المللی است.

اما مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن در مورد برنامۀ موشکی ایران به تهران اخطار می‌‎دهد.

مایکل فلین بار دیگر به تکرار ادعاهای امریکا پرداخت و گفت آزمایش موشک‌های بالستیک در ایران ناقض قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافق هسته‎ای تهران با قدرت‏های جهانی است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد ایران روز  یکشنبه آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. 

در پی اعلام این خبر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران، به خبرنگاران گفت هیچ‌یک از موشک‌های ایران برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده‌ بنابراین «این موضوع خارج از حوزه قطعنامه ۲۲۳۱ است».

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku