امارات: منع ورود مسلمانان به امریکا، تصمیمی ضد اسلامی نیست

نشست خبری مشترک سرگئی لاوروف (چپ) و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزرای امور خارجۀ روسیه و امارات متحذۀ عربی در ابوظبی؛ 13 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزیر امور خارجۀ امارات متحدۀ عربی می‌گوید تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در ممنوعیت سفر اتباع 7 کشور عمدتاً مسلمان به امریکا، تصمیمی ضد اسلامی نیست.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان روز چهارشنبه گفت «اشتباه است که بگوییم» تصمیم دولت جدید امریکا «علیه مذهب خاصی اتخاذ شده است.»

شیخ عبدالله در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، در ابوظبی گفت «امریکا یک تصمیم حاکمیتی اتخاذ کرده است»؛ این تصمیمی «موقت» است و شامل حال «اکثریت قریب به‌اتفاق» مسلمانان جهان نمی‌شود.

وی که کشورش به‌مانند همسایه‌اش، عربستان سعودی، متحد نزدیک امریکا به شمار می‌آید، همچنین گفت برخی از کشورهایی که در این فهرست سیاه هستند، در زمینۀ امنیتی با «چالش‌های ساختاری» روبرو هستند.

تظاهرات علیه تصمیم جنجالی ترامپ در ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا در این کشور (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

فرمان اخیر ترامپ برای منع 90 روزۀ سفر شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و سودان به ایالات‌متحده، ممنوعیت ورود پناه‌جویان سوری به‌صورت نامحدود و ممانعت 120 روزه از ورود هر پناه‌جویی به امریکا، جنجال‌آفرین شده است.

از ابتدای هفتۀ جاری و پس از آن‌که ترامپ این فرمان جنجالی را امضا کرد، مسافرانی که از کشورهای مذکور وارد امریکا می‎شدند، بازداشت یا اخراج می‎شدند و همین موضوع منجر به تجمع هزاران معترض امریکایی در مناطق مختلف از جمله فرودگاه‎های این کشور شد.

تظاهرات علیه تصمیم جنجالی ترامپ در ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا در این کشور (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

ترامپ در حالی ادعا می‌کند که اعمال محدودیت علیه شهروندان هفت کشور مذکور با هدف حفاظت از ایالات‎متحده در برابر حملات تروریستی نظیر حملات 11 سپتامبر 2001 صورت گرفته است که هیچ‌کدام از شهروندان این کشورها نقشی در این حملات نداشته‎اند.

از میان 19 هواپیماربای حملات 11 سپتامبر، 15 نفر شهروند عربستان سعودی، متحد نزدیک امریکا، بودند. 4 نفر دیگر نیز شهروندانی از مصر، لبنان و امارات متحدۀ عربی بودند.

پیش‌تر دادستانان 15 ایالت و منطقۀ کلمبیا از دستور مهاجرتی ترامپ به‌شدت انتقاد و آن را محکوم کرده بودند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku