امیدواری عربستان به تقویت روابط با ترامپ

تصویر آرشیوی از نشست کابینۀ عربستان سعودی

عربستان سعودی، متحد امریکا در منطقۀ خاورمیانه، امیدوار است در دورۀ ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، روابط میان ریاض و واشنگتن تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور، در جلسۀ هفتگی کابینه به «روابط قوی و محکم میان عربستان سعودی و امریکا اشاره و ابراز امیدواری کرد که این روابط گسترش یابد و تقویت شود.»

کابینۀ عربستان سعودی همچنین به ترامپ برای پیروزی در انتخابات و به دست گرفتن قدرت در امریکا تبریک گفت.

امریکا و عربستان سعودی از چند دهۀ پیش روابط خود را بر مبنای امنیت در ازای نفت خام بنا نهادند. اما روابط میان ریاض و واشنگتن در دورۀ 8 سالۀ ریاست جمهوری باراک اوباما تیره شد.

کنگرۀ امریکا چندی پیش با تصویب قانونی، به شهروندان امریکایی اجازه داد تا از عربستان سعودی به خاطر نقش داشتن شماری از اتباع این کشور در حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 شکایت کنند که این موضوع بر اختلافات میان ریاض و واشنگتن افزود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

عادل الجبیر، وزیر امور خارجۀ عربستان، هفتۀ گذشته گفت وی انتظار دارد که دولت ترامپ بیشتر در منطقۀ خاورمیانه و تحولات جهانی نقش‌آفرینی کند.

عربستان در حالی امیدوار به گسترش روابط با امریکاست که ترامپ تهدید کرده است که ورود مسلمانان را به خاک امریکا ممنوع خواهد کرد.

به‌علاوه مایکل فلین، مشاور امنیتی ترامپ، چندی پیش مدعی شد که اسلام یک دین نیست بلکه یک «ایدئولوژی سیاسی» است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku