بشار اسد: نیروهای سوریه در مسیر پیروزی قرار دارند

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، می‌گوید نیروهای دولتی و مبارزان گروه‌های متحد مردمی در نبرد با گروه‌های تروریستی تکفیری موردحمایت خارج در مسیر پیروزی‌های بیشتر قرار دارند.

اسد در مصاحبۀ اختصاصی با شبکۀ تلویزیونی «آر تی ال» گفت: «ما این مسئله (بازپس‌گیری حلب از شورشیان) را پیروزی نمی‌دانیم چراکه پیروزی زمانی حاصل می‌شود که ما تمامی تروریست‌ها را از بین برده باشیم.»

قرار است این مصاحبه دوشنبه (20 دی) از این شبکۀ تلویزیونی پخش شود.

رئیس‌جمهور 51 سالۀ سوریه افزود: «اما این یک لحظۀ مهم و حیاتی در این جنگ بود چراکه ما در مسیر پیروزی قرار داریم.»

ارتش سوریه 22 دسامبر 2016 (2 دی 1395) اعلام کرد در پی تخلیۀ آخرین گروه از غیرنظامیان و پیکارجویان از حلب، کنترل این شهر را به‌طور کامل در اختیار گرفته است.

اسد یکشنبه (19 دی) ضمن ابراز خوش‌بینی دربارۀ مذاکرات آتی بین دولت سوریه و مخالفان موردحمایت خارج گفت هنوز تاریخ برگزاری این مذاکرات و نمایندۀ مخالفان در این گفتگوها تعیین نشده است.

طبق گزارش‌ها قرار بود این مذاکرات 23 ژانویه (4 بهمن) در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی در دیدار با هیئتی از نمایندگان پارلمان و اندیشمندان فرانسوی در دمشق، پایتخت سوریه، گفت کشورش برای مذاکره با حدود 91 گروه مسلح مخالف آماده است.

تصویری از دیدار بشار اسد (وسط) با هیئت اعزامی از فرانسه، 19 دی 1395 (عکس از سانا)
تصویری از دیدار بشار اسد (وسط) با هیئت اعزامی از فرانسه، 19 دی 1395 (عکس از سانا)

رئیس‌جمهور سوریه همچنین گفت برای مذاکرات آتی در قزاقستان «اهمیت زیادی قائل است.»

استافان د میستورا، فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل به سوریه 5 ژانویه (16 دی) ابراز امیدواری کرد برقراری آتش‌بس در سوریه و مذاکرات آتی در آستانه، تلاش‌های میانجی‌گرانۀ سازمان ملل را برای برقراری صلح تسریع کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران افزود: «ازنظر ما هر تلاش مجددی که توقف مخاصمات را تثبیت و به آماده‌سازی (مقدمات) مذاکره‌ای که قرار است فوریه در اینجا یعنی ژنو برگزار شود، کمک کند مطمئناً با استقبال روبرو می‌‌شود.»

د میستورا در ادامه گفت وی خواهان احیای مجدد مذاکرات صلح سوری-سوری در 20 دی است.

شورای امنیت سازمان ملل 31 دسامبر (11 دی) به‌اتفاق آرا پیش‌نویس قطعنامۀ پیشنهادی روسیه و ترکیه را دربارۀ برقراری آتش‌بس در سوریه تصویب کرد. این آتش‌بس شامل گروه‌های تکفیری داعش و جبهۀ فتح الشام نمی‌شد.

این قطعنامه همچنین ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه را به سراسر سوریه خواستار شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku