News   /   ايران   /   تلگرام

اسد: پیروزی‌های سوریه با حمایت‎های ایران محقق شده است

دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، (راست) با علاءالدین بروجردی، رئیس‎‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی، در دمشق، پایتخت سوریه (15 دی 1395)

رئیس‌جمهور سوریه می‎گوید باید پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه را به ایران تبریک گفت چرا که این پیروزی‎ها با حمایت‎‏های ایران محقق شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا بشار اسد این اظهارات را در دیدار با علاءالدین بروجردی، رئیس‎‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی، در دمشق مطرح کرد.

بروجردی روز چهارشنبه با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‎‌وگو کرد. این مقام ایرانی عصر سه‏‌شنبه (14 دی) در رأس یک هیئت پارلمانی وارد پایتخت سوریه شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد، پیروزی‎های اخیر دولت سوریه به‌ویژه در آزادسازی شهر حلب را تبریک گفت و افزود: «ایران در روزهای آزادسازی خرمشهر همین شرایط را تجربه کرده است.»

دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، با علاءالدین بروجردی، رئیس‎‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی و هیئت پارلمانی ایران در دمشق، پایتخت سوریه (15 دی 1395- عکس از سانا)

شهر حلب پس از خروج کامل گروه‌های تکفیری و معارض از مناطق شرقی آن، در آذرماه به‌طور کامل آزاد شد. مناطق شرقی این شهر از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه درآمده بود.

نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر در شمال این کشور عربی آغاز کرده بودند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku