پیشروی ارتش سوریه در غوطۀ شرقی دمشق

نیروهای ارتش سوریه در شهر حلب در شمال سوریه (تصویر آرشیوی از خبرگزاری رویترز)

نیروهای ارتش سوریه در درگیری با گروه‌های تروریستی در منطقۀ حازرما در غوطۀ شرقی در ریف دمشق، موفق به آزادسازی مساحت زیادی از مزارع این منطقه شدند.

در همین حال ارتش سوریه در تلاش برای آزادسازی منطقۀ وادی بردی، دره‌ای کلیدی در حدود 18 کیلومتری شمال غرب شهر دمشق، پایتخت این کشور است که بخش اعظمی از آب پایتخت‌نشینان از آن تأمین میشود.

نیروهای سوری در تازه‌ترین عملیات خود مواضع تروریست‎ها را در منطقۀ النقره و روستای بسیمه در لبۀ درۀ بردی، با موفقیت هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش روزنامۀ رأی الیوم، ارتش سوریه به تروریست‎های مستقر در منطقۀ وادی بردی 48 ساعت فرصت داده است تا با ترک این منطقه به استان ادلب در شمال غرب سوریه بروند. 

پیشتر سربازان ارتش سوریه و نیروهای متحد با آنها روز جمعه و در پی عدم خروج تروریست‌ها از این منطقۀ کوهستانی در نزدیکی مرز لبنان، عملیات گستردهای برای آزادسازی آن راه‏‌اندازی کردند.

پیش‌ازاین حمله، تروریستها اقدام به آلودنِ آب آشامیدنی دمشق کردند و سازمان آب پایتخت سوریه مجبور به قطع آب در دمشق و توسل به ذخایر آب شد.

نیروهای ارتش سوریه در شهر حلب در شمال سوریه (تصویر آرشیوی از خبرگزاری رویترز)

از سوی دیگر خبرگزاری بیروت پرس از درگیری میان نیروهای ارتش سوریه با تروریست‎های گروه داعش در حومۀ غربی و شمالی شهر رقه در شمال شرق سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست‎های داعش را در مناطقی از استان حمص در مرکز سوریه هدف قرار داده است.

در این حملات مواضع تروریست‎ها در حومۀ شهر باستانی پالمیرا و مناطق بیارات، حومۀ جزل، کاخ غربی حیر، حومۀ سد ابوکله و العقیریات در حومۀ شرقی حمص مورد اصابت قرار گرفتند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku