News   /   گزارش

گزارش: مراسم اربعین در لندن

برگزاری مراسم اربعین در لندن، پایتخت بریتانیا (عکس آرشیوی)

هزاران نفر با اجتماع در مرکز شهر لندن، اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش را گرامی داشتند.

عزاداران حسینی در این اجتماع همچنین بر موضع جامعۀ اسلامی علیه تروریسم تأکید کردند.

امینه تیلور، خبرنگار پرس تی‌وی در لندن، دربارۀ این مراسم گزارش می‌دهد:

اربعین در بریتانیا همیشه مراسمی است که همراه با اقامۀ نماز، سخنرانی و حس واقعی اجتماع و یاری‌رسانی همراه است. در مراسم (روز اربعین) بریتانیا که در برابر طاق مرمری در مرکز شهر لندن برگزار می‌شود، جانفشانی و شهادت امام حسین (ع) و تأثیر ادامه‌دار آن یادآوری می‌شود.

تهذیب، یکی از حاضران در مراسم اربعین، گفت: «ما امروز برای گرامیداشت یاد مردی اینجا هستیم که همه چیزش را به خاطر ارزش عشق، عزت، شرافت و عدالت فدا کرد. وی علیه بی‌عدالتی‌های زمان خودش مبارزه کرد و دقیقاً به همین علت است که ما امروز اینجا هستیم. این یک اجتماع مسالمت‌آمیز است که بیش از 20 هزار مسلمان همه‌ساله در این مراسم حضور پیدا می‌کنند. این سی‌و‌ششمین سالی است که این مراسم برگزار می‌شود.»

مراسم اربعین، که سه دهه پیش به شکل محدود و ابتدایی برگزار می‌شد، اکنون به مراسمی تبدیل‌شده که از ظرفیت‌هایش برای محکوم کردن تروریسم استفاده می‌کند.

وقار حیدر، یکی از حاضران در مراسم اربعین، گفت: «ما اینجا هستیم تا عزاداری کنیم اما در عین حال اینجا هستیم تا به مردم بریتانیا ارزش‌های امام حسین (ع) مانند مبارزه او با تروریسم را توضیح دهیم. امام حسین (ع) بزرگ‌ترین قربانی تروریسم بود، پس ما اینجا هستیم تا برای امام حسین (ع) و اربعین، مقدس‌ترین روز سال عزاداری کنیم و در عین حال به مردم بریتانیا نشان دهیم که ما به‌عنوان مسلمان، همه نوع خشونت را نظیر داعش، بوکوحرام، طالبان و همۀ این افرادی که مدعی هستند مسلمانند اما مسلمان نیستند، محکوم می‌کنیم.»

سال 2016 سالی دشوار برای مسلمانان در سراسر جهان بود اما با برگزاری سی‌و‌ششمین سالگرد این مراسم در مرکز لندن، این حس تا حد زیادی به وجود آمد که انسجام و اجتماع هنوز زنده هستند و انسجام آن‌ها نیرومند است.

برای هزاران نفری که مراسم اربعین را در بریتانیا برگزار می‌کنند، روح و همچنین پیام یکی از محترم‌ترین شخصیت‌های اسلام، همچنان زنده و بالنده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku