نیروهای ارتش عراق وارد محلۀ قادسیۀ در موصل شدند

تصویری از نیروهای یگان ویژه عراق در شرق موصل (21 آبان 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای دولتی عراق در ادامۀ پیشروی‌های خود باهدف بازپس‌گیری شهر استراتژیک موصل از تروریست‌های تکفیری داعش بیش از پیش در مناطق شرقی این شهر نفوذ کرده‌اند.

سرتیپ حیدر فاضل، فرمانده نیروهای ویژۀ عراق، گفت نیروهای عراقی روز جمعه (21 آبان 95) وارد محلۀ قادسیه (حدود 400 کیلومتری شمال بغداد) شده‌اند. 

این فرمانده عراقی افزود به دلیل وجود تله‌های انفجاری و خودروهای بمب‌گذاری‌شده، روند پیشروی نیروهای عراقی با کندی صورت می‌گیرد.

پیش‌تر منابع نظامی که خواستند نامشان فاش نشود از آغاز عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم عراق  در شرق موصل خبر داده بودند. درگیری‌های سنگین همچنان ادامه دارد و صدای تیراندازی در خیابان‌ها شنیده می‌شود.

گزارش‌هایی نیز دربارۀ پیشروی نیروهای ارتش عراق به سمت منطقۀ کرکولی منتشر شده است.

یک افسر ارتش عراق گفت سربازان عراقی اکنون کنترل 90 درصد از محلۀ انتصار را در اختیاردارند اما به دلیل باریک بودن خیابان‌ها تردد تانک‌ها دشوار است و روند کندی را طی می‌کند.

در همین حال، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل جمعه اعلام کرد تروریست‌های داعش در روزهای اخیر ده‌ها غیرنظامی را در موصل اعدام کرده‌اند.

این نهاد سازمان ملل در بیانیه‌ای افزود تروریست‌های داعش 40 غیرنظامی را در تاریخ 8 آبان 95 به اتهام «خیانت و همکاری» با نیروهای امنیتی عراق به ضرب گلوله کشته‌اند.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، نیز از تاریخ 26 مهر با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شد و ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‎های کُرد، از محورهای مختلف به سمت پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کردند.

نیروهای عراقی در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند ده‌ها روستا و منطقه را در حومۀ موصل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku