ارتش سوریه با پیشروی در غرب حلب به دستاوردهای جدیدی دست‌یافت

تصویر پروژه مسکونی 1070 واحدی در غرب حلب که ارتش سوریه کنترل آن را به دست گرفته است. (18 آبان 95- عکس از سانا)

ارتش سوریه با پیشروی در غرب حلب، کنترل یک مجتمع مسکونی 1070 واحدی را از دست داعشی‌ها پس گرفت. 

 به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان آن، کنترل کامل مجتمع مسکونی 1070 واحدی و تپه‌های اطراف آن را در جنوب غربی حلب باز پس گرفتند.

ارتش سوریه، صبح سه‌شنبه با تسلط بر دو تپۀ مؤته و أم‌الرخم در غرب حلب، مسیر تدارکاتی و امدادی تروریست‌ها را به سمت این مجتمع مسکونی قطع کرده بودند.

منابع سوری اعلام کردند تسلط ارتش بر این مجتمع، ازآن‌رو مهم است که آزادسازی منطقۀ ضاحیة‌الأسد در غرب حلب را تسهیل می‌کند.

تصویر آرشیوی نیروهای ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه همچنین با توپخانه، مواضع گروه‌های تروریستی را در مدرسۀ الحکمه و منطقۀ الراشدین در جنوب غرب حلب هدف قراردادند.

شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، در حال حاضر به عرصۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل‌شده است.

این شهر از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

دولت سوریه و روسیه تاکنون چندین بار توقف حملات هوایی خود را در حلب تمدید کرده‌اند تا  معارضینِ دولت سوریه و همچنین غیرنظامیان فرصت خروج از شهر را داشته باشند و از این طریق تلفات غیرنظامی کاهش یابد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku