یونیسف دربارۀ وخامت اوضاع کودکان در یمن هشدار داده‌است

تصویری از یک شهروند یمنی که با ادامۀ جنگ و درگیری در این کشور، به سوء تغذیه شدید مبتلا شده است. (عکس از رویترز)

نهادهای امدادرسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند حدود یک و نیم میلیون کودک یمن دچار سوء تغذیه و نیمی از مردم این کشور گرسنه هستند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ 18 ماهه عربستان در یمن، 370 هزار کودک را در معرض خطر سوء‌تغذیه شدید قرار داده‌است، بنا بر این لازم است برای جلوگیری از مرگ کودکان هرچه سریعتر اقدام شود.

به گزارش رویترز، بتینا لوشر، سخنگوی برنامۀ جهانی غذا نیز در یک کنفرانس خبری اوضاع انسانی در یمن را وخیم دانست و با اشاره به گرسنگی مادران و کودکان در این کشور گفت: «در قرن بیست و یکم مشاهدۀ این وضعیت واقعاً تکان‌دهنده و دهشتناک است.»

برنامۀ جهانی غذا دربارۀ رشد کم جسمانی و کوتاهی قد در حدود نیمی از کودکان یمن نسبت به سن‌شان هشدار داده و اعلام کرده‌است این نشان‌دهندۀ سوء تغذیه مزمن است.

تصویر آرشیوی از یک کودک یمنی که در کنار خانه‌ای ویران شده در حملات هوایی عربستان سعودی ایستاده‌است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

لوشر بر نیاز مبرم حدود هفت میلیون یمنی به کمک غذایی تأکید کرد و گفت: «ادامۀ جنگ در یمن وضع کنونی را وخیم‌تر خواهد کرد.»

عربستان با همراهی چند کشور عربی و با حمایت آمریکا، از فروردین 1394، به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی،  رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، و تضعیف جنبش انصارالله، این کشور را هدف حمله قرار داده‌است.

سازمان ملل نهم شهریور اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی عربستان سعودی علیه یمن، بیش از 10 هزار نفر کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیرنظامی بوده‌اند.

در حملات عربستان سعودی، مناطق و زیرساختهای مختلف یمن از جمله مدارس، بیمارستان‌ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان بارها بمباران شده‌اند.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku