یونیسف: فرار 4 هزار نفر از موصل عراق

تصویری از آوارگان عراقی در نزدیکی موصل؛ 1 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید از زمان آغاز درگیری‌ها برای بازپس گیری کنترل موصل، بیش از 4 هزار نفر از این شهر فرار کرده‌اند.

پیتر هاوکینز، نمایندۀ یونیسف در عراق، روز یکشنبه با اشاره به اینکه نمی‌توان آمار دقیقی از آوارگان ارائه داد، گفت دست‌کم شرایط در یکی از اردوگاه‌های آوارگان در نزدیکی موصل «بسیار بسیار بد» است.

وی گفت تیم‌های امدادرسانی یونیسف آب، لوازم بهداشتی و وسایل مورد نیاز دیگر را به منطقه ارسال کرده‌اند.

هاوکینز گفت همچنین واکسن‌ فلج اطفال و سرخک به منطقه ارسال شده‌است؛ ساکنان موصل در 2 سال اخیر به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی نداشتند.

وی تصریح کرد یونیسف قصد دارد به بیش از 784 هزار نفر از جمله 500 هزار کودک کمک‌رسانی کند.

نمایندۀ یونیسف در عراق تصریح کرد کودکان بر اثر ناآرامی‌های موصل در خطر مرگ یا جراحت، خشونت جنسی، آدم‌ربایی و جذب از سوی تروریست‌ها قرار دارند.

فرار غیرنظامیان از موصل، عراق (عکس از خبرگزاری فرانسه)

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در ساعات اولیۀ دوشنبه (26 مهر) از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی موصل از اشغال تروریست‌های داعش خبر داد.

با آغاز این عملیات، حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد، در حومۀ شهر موصل به پاکسازی و پیش‌روی پرداختند.

گزارش‌های منتشرشده از موفقیت نیروهای عراقی و آزادسازی ده‌ها روستا در حومۀ جنوبی، شرقی و شمالی موصل حکایت دارد.

گروه تروریستی داعش در اواخر بهار 1393 با پیشروی در خاک عراق، بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را اشغال کرد. نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از اشغال این گروه تروریستی آزاد کنند.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku