روسیه و سوریه حملات خود را در حلب متوقف می‌کنند

تصویری از نیروهای نظامی سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

روسیه از تصمیم خود برای برقراری آتش‌بس هشت ساعته در شهر حلب خبر داده‌است.

ارتش روسیه اعلام کرده است نیروهای این کشور و نظامیان ارتش سوریه، روز پنج‌شنبه (29 مهر) به مدت هشت ساعت، حملات خود را به شهر حلب متوقف خواهند کرد.

سرگئی رودسکوف، از مقامات بلندپایه ارتش روسیه روز دوشنبه (26 مهر) در یک کنفرانس خبری در مسکو ضمن اعلام این خبر گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم زمان را هدر ندهیم و به ویژه برای عبور آزاد غیرنظامیان، انتقال بیماران و زخمیان و همچنین عقب‌نشینی ستیزه‌جویان، وقفه‌های بشردوستانه اعلام کنیم.»

عناصر گروه معارض دولت دمشق موسوم به ارتش آزاد سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گفتۀ رودسکوف، این آتش‌بس از ساعت 8:00 تا 16:00 به وقت محلی، در حلب برقرار خواهد شد و در این مدت نیروهای هوایی روسیه و نظامیان سوریه هر گونه حملات هوایی و شلیک و تیراندازی را متوقف خواهند کرد.

رودسکوف همچنین گفت، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که روسیه، سازمان ملل و «کشورهای بانفوذ» همچنان سعی دارند راهی بیابند تا در قالب آن ستیزه‌جویان جبهه فتح الشام (جبهةالنصره سابق)، گروه وابسته به القاعده در سوریه، حلب را ترک کنند.

http://217.218.67.233/photo/20160907/390e527c-7b2c-4bb5-b775-2b0bbb85997a.jpg
تصویری از ویرانه‌های ناشی از درگیری‌ در شهر حلب سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

روسیه از مهر ماه 1394 به درخواست دولت دمشق، با اجرای حملات هوایی، مواضع و اهداف گروههای تروریستی را در سوریه هدف قرار می‌دهد.

ادامۀ پشتیبانی نظامی مسکو از دمشق و حملات هوایی روسیه در عملیات آزادسازی شهر حلب از تصرف ستیزه‌جویان، خشم و نارضایتی غرب را برانگیخته است.

در راستای این اعتراضات، اتحادیۀ اروپا در بیانیه‌ای جدید، حملات هوایی ارتش روسیه به شرق حلب را محکوم کرده و با طرح ادعای بمباران «عمدی» بیمارستان‌های این شهر، مسکو و دمشق را به «امکان ارتکاب جنایت جنگی» در حلب متهم کرده‌است.

سوریه از سال 2011 (1389) درگیر بحران است. به گزارش سازمان ملل در این ناآرامی‌ها تاکنون بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند.

حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، از سال 2012 میلادی به دو بخش تقسیم شده که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای دولتی است و شرق آن در اشغال تروریست‌های مورد حمایت کشورهای خارجی قرار دارد.

منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته‌است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku