News   /   آمريکا

ترامپ: در مراکز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تقلب می‎شود

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‎جمهوری امریکا می‎گوید «رسانه‎های دروغگو» عامل تقلب در انتخابات این کشور هستند و بسیاری از «مراکز اخذ رأی» صحنۀ تقلب خواهند بود.

دونالد ترامپ در حساب شخصی خود در شبکۀ اجتماعی توییتر نوشت: «رسانه‌های دروغگو و تحریف‌گر که از هیلاری [کلینتون] دغل کار [نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا] حمایت می‎کنند، عامل تقلب در انتخابات هستند و در بسیاری از مراکز اخذ رأی تقلب می‎شود. غم‌انگیز است.»

ترامپ در حالی بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات ریاست‎جمهوری امریکا را مطرح کرده است که پیشتر مایک پنس، نامزد معاونت وی، در گفت‎وگو با شبکۀ خبری ان‌بی‌‎سی اعلام کرده بود که ترامپ نتایج انتخابات را صد درصد خواهد پذیرفت.  

با این حال، رودی جولیانی، مشاور ترامپ، با تأیید ادعای این نامزد جمهوری‌خواه، دموکرات‎ها را به تقلب متهم کردهاست.

جولیانی که پیشتر شهردار نیویورک بوده است، در گفت‌وگو با شبکۀ خبری سی‌ان‌ان امریکا گفت باید «احمق» باشد که تصور کند انتخابات در مناطقی نظیر فیلادلفیا و شیکاگو عادلانه برگزار می‌شود.

وی افزود به دلیل تقلب دموکرات‌ها از شناسنامۀ افراد مُردۀ بسیاری برای رأی دادن به کاندیدای دموکرات استفاده می‎شود.

رودی جولیانی، مشاور دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترامپ طی هفته‎های گذشته به دلیل افشای یک فایل صوتی و ویدئویی از اظهارات شرم‌آورش دربارۀ تعرض جنسی به زنان و همچنین ادعای چند زن مبنی بر آزار جنسی دیدن از سوی وی، با موجی از انتقادات روبرو شده‌است.

براساس نظرسنجی‌هایی که اخیراً صورت گرفته است، ترامپ در حال از دست دادن آراء چند ایالت مهم در انتخابات است و حتی بسیاری از مقامات بلندپایۀ حزب جمهوری‌خواه نیز از وی رویگردان شده‎‏اند.

در همین‏‌حال تیم کین، نامزد معاونت هیلاری کلینتون، نیز با انتقاد از ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات، بیان این اظهارات را «تاکتیکی برای ایجاد ترس» دانست.

ترامپ پیشتر نیز رسانه‌‏ها را متهم به انتشار گزارش‌های دروغین کرده و گفته بود: «رسانه‌ها در تلاشی هماهنگ با ستاد انتخاباتی کلینتون با انتشار داستان‌هایی که هرگز رخ نداده‌اند، در حال تقلب در انتخابات هستند.»

اشلی استرانگ، سخنگوی پل رایان، رئیس جمهوری‎خواهِ مجلس نمایندگان امریکا، روز شنبه و در واکنش به اتهامات ترامپ علیه فرآیند انتخابات در امریکا گفت دموکراسی امریکا با اعتماد به نتایج انتخابات معنا می‌یابد و رایان مطمئن است که انتخابات در تمامی ایالات امریکا به درستی برگزار خواهد شد.

رقابت ترامپ و کلینتون طی ماه گذشته و در پی برگزاری دو مناظرۀ زندۀ تلویزیونی با تنش فراوانی روبرو بوده‌است. 

در حالی که کلینتون، ترامپ را از نظر اخلاقی و به دلیل بی‌تجربگی‌اش در دنیای سیاست و به خصوص سیاست‌خارجی گزینۀ مناسبی برای ریاست‌جمهوری امریکا نمی‌داند، ترامپ نیز بارها کلینتون را به دروغ‌گویی و دغل‌کاری متهم کرده است.

ترامپ در تازه‌ترین مناظره‌اش با این نامزد دموکرات، کلینتون را تهدید کرد که اگر خود رئیس‌جمهور شود، وی را به دلیل پروندۀ مربوط به استفاده از ایمیل شخصی در هنگام تصدی‌گری پست وزارت خارجۀ امریکا و افشای این ایمیل‌ها به زندان خواهد انداخت.

دونالد ترامپ (چپ) در حال مناظره با رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون، 18 مهر 95 (عکس: خبرگزاری فرانسه)

وی گفت کلینتون دربارۀ ایمیل‎هایش دروغ‌های بسیاری گفته است و اگر خود در انتخابات پیروز شود، یک دادستان ویژه برای رسیدگی به این پرونده تعیین خواهد کرد.

پنجاه‌وهشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قرار است ‎۱۸ آبان 1395 برگزار شود و هر ایالت به صورت مستقل رأی‌گیری می‎کند. در نهایت نامزدی که موفق به کسب 270 امتیاز شود، رئیس‌جمهور آیندۀ امریکا خواهد بود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku