پایگاه‌های سعودی هدف موشک‌های بالستیک یمن

یمنی‌ها با شلیک موشک بالستیک پایگاه‌های نظامی سعودی را هدف قرار دادند. (تصویر آرشیوی)

نیروهای یمنی با شلیک یک موشک بالستیک زلزال 3 و یک موشک بالستیک قاهر 1، دو پایگاه نظامی سعودی‌ها را در مناطق نجران و جیزان هدف قرار دادند.

به گزارش شبکۀ تلویزیونی المسیره یمن، یگان موشکی ارتش یمن سه‌شنبه شب با شلیک یک موشک بالستیک زلزال 3 پایگاه نظامی «بن یالین» در نجرانِ عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، این موشک به هدف اصابت کرده و خسارت‌های سنگینی به این پایگاه نظامی وارد کرده‌است.

همچنین نیروهای یمنی با شلیک یک موشک بالستیک قاهر 1 شهرک نظامی ملک فیصل را در شمال منطقۀ جیزان هدف قرار دادند که در این حمله خسارت‌های زیادی به این منطقۀ نظامی وارد شد.

این گزارش می‌افزاید نیروهای یمنی همچنین ایستگاه تولید برق و پایگاه نظامی مصفق در منطقۀ جیزان عربستان را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

لاشۀ یک فروند هواپیمای منهدم شده در فرودگاه بین‌المللی صنعا (تصویر آرشیوی)

بسته بودن فرودگاه صنعا قربانی‌ می‌گیرد

مازن احمد غانم، سخنگوی رسمی اداره کل هواپیمایی و مدیر کل حمل و نقل هوایی یمن، عنوان کرد شماری از 615 مجروح حملۀ هوایی سعودی‌ها به محل برگزاری مراسم عزاداری در صنعا، به خاطر بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا و عدم انتقال به خارج از کشور جهت مداوا، جان خود را از دست داده‌اند.

در اوایل اردیبهشت 1394 و در پی حملات گستردۀ عربستان سعودی به یمن، ساختمان و تأسیسات فرودگاه بین‌المللی صنعا به شدت آسییب دید و پروازها از این فرودگاه متوقف شد. ریاض پیش از آن نیز هرگونه پرواز در آسمان یمن را ممنوع کرده بود.

این در حالی است که هنوز آمار دقیقی از شمار تلفات این حملۀ مرگبار در دست نیست.

به گزارش پایگاه خبری سباء نت، خبرگزاری رسمی یمن، مازن غانم گفت بستن فرودگاه بین‌المللی صنعا باعث ایجاد بحران انسانی شده است.

مازن غانم از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی خواست به صورت جدی و فوری برای برداشتن ممنوعیت هوایی اعمال شده بر فرودگاه صنعا و نجات صدها تن از زخمیان ناآرامی‌های یمن گام بردارند.

عربستان سعودی روز شنبه در یکی از مرگبارترین حملات هوایی خود به یمن، محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن را بمباران کرد که در اثر آن بیش از 140 نفر کشته و صدها تن زخمی شدند.

ادامۀ حملات هوایی سعودی‌ها به یمن

جنگنده‌های عربستان سعودی بامداد چهارشنبه بخش بنی مطر در استان صنعا را به دفعات بمباران کردند.

همچنین جت‌های سعودی بخش‌های ظاهر و حیدان در استان صعده در شمال یمن را با بمب‌های صوتی و موشک بمباران کردند.

هنوز گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حملات منتشر نشده است.

بنا به اعلام سازمان ملل، در حملات نظامی عربستان سعودی به یمن که از فروردین 1394 آغاز شده‌است، حدود 10 هزار تن از مردم این کشور کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku