5 یمنی در حملات مزدوران سعودی و جنگنده‌های سعودی کشته‌شدند

تصویر آرشیوی جنگندۀ عربستان سعودی

در تازه‌ترین تحولات یمن، 5 غیرنظامی در حملات توپخانه‌ای مزدوران عربستان و جنگنده‌های ائتلاف تحت امر این کشور جان‌باخته‌اند.

به گزارش سه‌شنبۀ شبکه تلویزیونی المسیره، حملات خمپاره‌ای عناصر مورد حمایت عربستان به منطقۀ «سوفتیل» در استان تعز در جنوب غرب یمن، 4 کشته و 8 مجروح برجای گذاشت.

جت‌های سعودی یک کامیون حامل مواد غذایی را در بخش «المخاء» در استان تعز بمباران کردند که در پی آن یک غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

در همین‌حال، جنگنده‌های عربستان بخش «یریم» در استان إب و بخش‌های «عبس» و «مستباء» در استان حجه در شمال یمن را بمباران کردند.

تصویر انهدام یک خودرو یمنی در حملۀ جنگنده‌های سعودی به شهر صنعا ( 17 مهر 95- عکس از خبرگزاری المرصد یمن)

دفع حملۀ مزدوران سعودی

از سوی دیگر بنا بر گزارش منابع یمنی، نیروهای ارتش یمن، با دفع حملۀ مزدوران سعودی به بخش نهم در استان صنعا، شماری از آنان را کشتند و عده‌ای را زخمی کردند.

همچنین ارتش و نیروهای مردمی یمن، تلاش ارتش عربستان را برای ورود به موضع نظامی جبل‌الدود در منطقۀ «الخوبه» در استان جیزان ناکام گذاشتند.

مبارزان یمنی یک خودروی نظامی ارتش سعودی در منطقۀ عسیر را نیز منهدم کردند که به کشته‎شدن سرنشینان آن منجر شد. 

عربستان سعودی روز شنبه در یکی از مرگبارترین حملات هوایی خود به یمن، محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن را بمباران کرد که در اثر آن بیش از 140 نفر کشته و صدها تن زخمی شدند.

جامعۀ بین‌الملل و سازمان ملل این کشتار را محکوم کردند.

بنا به اعلام سازمان ملل، در حملات نظامی عربستان سعودی به یمن که از فروردین 1394 آغاز شده است، حدود 10 هزار تن از مردم این کشور کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku