News   /   ايران

محصولات جدید پژو سیتروئن در ایران

نشست خبری مشترک هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن در تهران، 14 مهر 1395 (عکس از ایرنا)

شرکت خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن برای افتتاح کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو با ایران خودرو، بزرگ‌ترین شرکت خودروساز جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیده‌است.

به گزارش ایرنا، هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو چهارشنبه در نشست خبری مشترک با مدیرعامل پژوسیتروئن گفت: «قرار است خودروهای مدرن در شرکت ایکاپ تولید شود؛ به طور نمونه خودروی 2008 که اسفند امسال در ایران تولید می‌شود، در زمستان گذشته رونمایی شده و قرار است یک ماه دیگر خط تولید آن در پژو راه اندازی شود.»

وی ادامه داد: «شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به نام ایکاپ، مستقل است و هنگام آغاز به کار از امکانات موجود در ایران خودرو برای تولید و خدمات پس از فروش استفاده خواهد کرد، اما به تدریج در سه سال آینده که ظرفیت تولید ایکاپ به 200 هزار دستگاه رسید، امکانات مجزا با شبکه خدمات پس از فروش مجزا برای آن ایجاد خواهد شد.»

دو شرکت یادشده همچنین از 5 مدل خودروی جدید رونمایی کردند که قرار است در شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) تولید شود.

در این مراسم سه خودروی 2008، 208 و 301 که قرار است در ایکاپ تولید شود و همچنین خودروهای 508 و 308 که در آینده به بازار ایران وارد خواهد شد، به نمایش گذاشته شد.

پژو پیش از وضع تحریم‌ها یک بازیگر مهم در بازار خودروی ایران به شمار می‌رفت. این گروه خودروسازی می‌گوید مذاکرات برای حصول این توافق پیش از لغو تحریم‌ها آغاز شد.

این در حالی است که شرکت خودروسازی رنو سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس اعلام کرد با «سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» برای تولید دست‌کم 150 هزار دستگاه خودرو در سال به توافق رسیده‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku