برگزاری مراسم تعویض پرچم حرم امام حسین(ع)

تصویر تعویض پرچم حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی

 همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) مراسم تعویض پرچم حرم آن امام همام، در کربلای معلی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، مراسم تعویض پرچم قرمز حرم امام حسین (ع) با پرچم سیاه روز یکشنبه با حضور مقامات دینی و سیاسی و صدها زائر حسینی برگزار شد.

«شیخ عبدالمهدی کربلایی»، نمایندۀ آیت‌الله سیستانی و متولی شرعی حرم مطهر امام حسین(ع)، «سید جعفر الموسوی»، تولیت آستان مقدس حسینی و «سید علاء الموسوی»، رئیس ادارۀ اوقاف شیعیان عراق از جملۀ شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

تصویر حضور زائران حسینی در مراسم تعویض پرچم حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی

شیخ عبدالمهدی کربلایی ضمن سخنانی در این مراسم گفت: «این پرچمی که بر فراز بارگاه سیدالشهداء(ع) به اهتزاز درمی‌آید، نماد ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است که امام حسین (ع) آن را در سرزمین  اجدادی متبلور کرده و عهدی از سوی رسول الله(ص) به امام علی(ع) است.»

شیخ عبدالمهدی کربلایی خطاب به حاضران با تأکید بر اینکه باید در صبر و اخلاص همانند امام حسین(ع) باشید، ادامه داد: «با این پرچم تجدید غم می‌کنیم و دوباره پیمان می‌بندیم که با تو هستیم و در شهادت و عزت و بزرگی از تو پیروی می‌کنیم. قهرمانان عراق مصمم هستند که جهاد را ادامه دهند و ذره‌ای از خاک عراق را نگذارند به دست تروریسم داعشی آلوده بماند.»

زائران حاضر در این مراسم شعارهای «لبیک یا حسین» و شعارهایی در حمایت از نیروهای امنیتی و مردمی سر دادند.

مراسم تعویض پرچم قرمز رنگ حرم امام حسین (ع) با پرچم سیاه (به نشانۀ ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام) هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم  طی مراسمی باشکوه برگزار می‌شود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku