تضمین ارتش سوریه به معارضان در شرق حلب

تصویری آرشیوی از ویرانی‌های به جامانده در درگیری‌های مناطق شرق حلب

 دولت سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر معارضان مسلح شرق حلب را ترک کنند، ارتش این کشور مقدمات خروج امن آن‌ها را با همکاری ارتش روسیه فراهم  خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه در این بیانیه از تمامی معارضان مسلح خواسته است این مناطق را ترک کنند تا مردم به حیات طبیعی خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه تأکید کرده است: «فرماندهی ارتش سوریه و روسیه کمک‌های لازم برای خروج تمامی معارضان مسلح از شرق حلب را فراهم کرده و امنیت آنان را تضمین می‌کنند.»

ویرانی ناشی از درگیری‌ها در شهر حلب (10 مهر 95، عکس از رویترز)

شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد اکنون به عرصۀ جنگی شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده است؛ این شهر از سال 2012 (1390) به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده است. بخش غربی حلب تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

آتش‌بس در سوریه با میانجی‌گری امریکا و روسیه از دوشنبه (22 شهریور) اجرایی شد و به مدت هفت روز ادامه یافت اما عدم پایبندی گروه‌های مسلح مانع از تمدید آن شد.

ارتش سوریه 29 شهریور با اشاره به عدم پایبندی گروه‌های مسلح به مفاد توافق آتش‌بس و استفادۀ از این فرصت برای تجدید قوا، تمدید آتش‌بس را غیرممکن دانست و پایان آن را اعلام کرد.

عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی مناطق شرقی حلب از اوایل مهر امسال آغاز شده است. مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای دولتی سوریه قرار دارد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku