News   /   آمريکا

تحلیل‌گر: امریکا به دنبال تغییر نظامِ کشورهای مستقل است

نمایی از کاخ سفید، محل کار و اقامت‌گاه رسمی رئیس‌‎جمهور ایالات متحده امریکا

یک تحلیل‌گر و روزنامه‌نگار امریکایی می‌گوید هر کشوری که استقلال خود را حفظ می‌کند به «هدف خودکار» واشنگتن برای تغییر نظام، مبدل می‌شود.

استفان لندمن این اظهارات را روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکۀ تلویزیونی پرس تی‌وی و در واکنش به سخنان اخیر حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کرد.

رهبر انقلاب روز چهارشنبه در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری فرمودند ملت ایران به دلیل پافشاری بر اسلام، استقلال، ارزش‌های والای خود و اعتقاد به حاکمیت دین خدا، با جبهه وسیعی از دشمنان مواجه است و نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش خود، در صورت نیاز، باشند.

استفان لندمن، تحلیل‌گر سیاسی امریکایی، در حال گفت‌وگو با شبکۀ پرس‌ تی‌وی

لندمن گفت جمهوری اسلامی ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357، هنگامی که دولت جیمی کارتر، رئیس‌‎جمهور اسبق امریکا، از طریق «نبرد موسوم به جنگ ایران و عراق» به خصومت با ایران پرداخت، با جبهۀ دشمن روبرو بوده است.

این مفسر سیاسی گفت ایالات متحدۀ امریکا خواستار تغییر نظامِ هر دو کشور ایران و عراق بود، بنابراین نیروهای عراقی، به دستور واشنگتن به ایران تجاوز کرده و جنگی به این کشور تحمیل کردند که هشت سال به طول انجامید.

لندمن با تأکید بر این‌که واشنگتن نگران استقلال ایران است، افزود: «امریکا چنین امری را در هیچ کشوری تحمل نمی‎کند و سیاست تغییر رژیم آن کشور را دنبال می‌کند.»

این تحلیل‌گر سیاسی همچنین با ابراز نگرانی از تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده، گفت اگر امریکا جنگی علیه روسیه، چین و یا ایران به راه بیاندازد، احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای از سوی واشنگتن «زیاد و قابل‌توجه» است. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku