در حملات جدید عربستان به کشور فقیر یمن، سه نفر کشته شدند

تصویری آرشیوی از جنگنده‌های عربستان سعودی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 در حملات هوایی عربستان سعودی به یمن 3 غیرنظامی جان باختند.

به گزارش شبکۀ المسیره، حملۀ هوایی عربستان به یک منزل مسکونی در منطقۀ دحل در شهرستان باقم در استان صعده به کشته شدن 2 شهروند یمنی انجامید.

همچنین در حملۀ هوایی دیگر، یک خودرو در منطقۀ وادی الجبل هدف قرار گرفت که در پی آن یک نفر کشته شد و 4 تن دیگر زخمی شدند. در حملۀ هوایی دیگری در منطقۀ وادی ضبیان نیز 3 نفر مجروح شدند .

شبکۀ المسیره همچنین اعلام کرد حملات هوایی عربستان سعودی مرکز مخابرات در شهرستان الروس در صنعا را از کار انداخته است. مرکز مخابرات منطقۀ نقیل یسلح در همان شهر نیز هدف حملۀ هوایی سعودی‌ها قرار گرفت.

دود ناشی از حملات عربستان سعودی به صنعا، پایتخت یمن (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

حملۀ موشکی یمنی‌ها به مواضع سعودی‌ها

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اقدامی تلافی‌جویانه با شلیک موشک، محل تجمع نیروهای سعودی در نجران را هدف قرار دادند. این موضع در نزدیکی پایگاه المخروق واقع شده است. موشک‌های کاتیوشا این تجمع را به دقت هدف قرار دادند.

جمعه نیز مواضع سعودی‌ها هدف موشک بالستیک جدید یمن قرار گرفت. یگان موشکی ارتش یمن همچنین تأکید کرد که شلیک این موشک در واکنش به «ادامۀ تجاوز و جنایت‌های وحشتناک ائتلاف متجاوز سعودی و محاصرۀ ظالمانۀ یمن از سوی آنها در سایۀ سکوت بین‌المللی» صورت گرفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 (26 مارس 2015)، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم‌پیمان نزدیک خود، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی، و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات هوایی مرگبار قرار داده است.

جنگنده‌های عربستان در این حملات بسیاری از زیرساخت‌های یمن از جمله تعداد زیادی بیمارستان، مدرسه و کارخانه را منهدم کرده‌اند.

به گفتۀ منابع یمنی، در حملات عربستان به یمن تاکنون حدود 10 هزار تن کشته شده‌اند.

 

اعزام نیروهای طرفدار هادی به عربستان

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، عربستان سعودی 5 هزار نیروی طرفدار هادی را با کشتی از شهر عدن به مرز عربستان منتقل کرده است.

یک منبع وابسته به دولت مستعفی هادی گفت این نیروها برای آموزش نظامی  به بندر عصب ارتیره منتقل می‌شوند. سپس به مرزهای عربستان سعودی اعزام خواهند شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku