News   /   ايران

توافق ایران و فرانسه برای حل مشکل ریزگردها

دیدار سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه (چپ) و معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تهران، 7 شهریور 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ایران و فرانسه توافق کردند در زمینه‌ مقابله با گرد و غبار، بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت منابع آب همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این توافق، روز یکشنبه در جریان سفر سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه به تهران و حضورش در نشست تخصصی با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان حاصل شده است.

خانم رویال ضمن ابراز خرسندی از حضورش در ایران از تلاش‌های دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه حفاظت از محیط زیست قدردانی کرد.

وی درباره دیدارش با خانم ابتکار گفت: «در این دیدار موضوعات مختلفی برای همکاری بیشتر دو کشور مطرح شد؛ از جمله دریاهای ایران با 3500 کیلومتر ساحل و همچنین جنگل‌ها و رودخانه‌های ایران.»

خانم رویال با اشاره به 20 سایت طبیعی ایران که در یونسکو به ثبت رسیده از دشت لوت و قنات‌های ایران به عنوان «میراثی شگفت انگیز» یاد کرد.

وزیر محیط زیست فرانسه قرار است با رئیس دانشگاه تهران دیدار و از موزه تاریخ طبیعی و همچنین دریاچه ارومیه بازدید کند.

سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه (چپ) و معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تهران، 7 شهریور 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بهبود حال دریاچه ارومیه

رویال افزود: «دریاچه ارومیه مورد تهدید قرار گرفته اما اکنون شرایط رو به بهبودی است چون ایران تصمیمات شجاعانه‌ای به خصوص در زمینه تغییر روش‌های کشاورزی، نحوه استفاده از منابع آبی و گیاهان کم آب‌بر گرفته است.

وزیر محیط زیست فرانسه گفت: «مسأله استفاده از آب در زمینه کشاورزی، مشکلی جهانی است به همین دلیل این تغییرات بسیار لازم است.»

وی همچنین درباره استفاده از آفت کش ها و مواد شیمیایی به عنوان عامل تخریب و نابودی تنوع زیستی هشدار داد و خواستار اصلاح قوانین در این زمینه شد.

وزیر محیط زیست فرانسه به همراه هیأت‌هایی از چند شرکت خصوصی فعال در زمینه محیط زیست شنبه شب در سفری دو روزه وارد تهران شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku