News   /   آسيا

رئیس جمهور ترکمنستان از رئیس کمیته ورزشی این کشور به شدت انتقاد کرد

قربان‌قلی بردی‌محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان

رئیس جمهور ترکمنستان در واکنش به ناکامی تیم ملی ورزشی این کشور در کسب مدال در مسابقات المپیک 2016، از رئیس کمیته ورزشی به شدت انتقاد کرد.

قربان‌قلی بردی‌محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان، روز سه شنبه (2 شهریور) خطاب به کابی سئیدوف، رئیس کمیته ورزشی این کشور گفت، مایه تاسف است که حتی با همه امکانات فراهم شده، وی به اعتماد مردم پاسخی مناسب نداده است.

کشور نفت خیز ترکمنستان، با پنج میلیون جمعیت، برخلاف چهار کشور همسایه آن در آسیای مرکزی، نتوانست در بازیهای المپیک 2016 در شهر ریو‎‎دو‎ژانیرو برزیل، مدالی کسب کند.

رئیس جمهور ترکمنستان به رئیس کمیته ورزشی این کشور که مقام وی برابر با وزیر است، گفت: «در افزایش اعتبار ورزشی سرزمین پدری خود» کوتاهی کرده است.

وی همچنین به سئیدوف هشدار داد در صورتی که در آینده‎ای نزدیک به تعهدات خود در رفع نقاط ضعف و کاستی ها عمل نکند، برکنار خواهد شد.

اعضای تیم ملی ترکمنستان متشکل از 13 ورزشکار با وجود جابجایی 2 رکورد داخلی، بدون کسب مدال به کار خود در این مسابقات پایان داد.

ورزشکاران ترکمنستان در رشته جودو، وزنه برداری، دو و میدانی، بوکس و شنا مسابقه دادند که بالاترین دستاورد این تیم، کسب مقام 13 در رشته بوکس و وزنه برداری بود.

بردی محمدوف همچنین در سال 2012  در واکنش به ناکامی تیم ملی ترکمنستان در کسب هر گونه مقام و یا مدال در المپیک لندن، «فرهاد آرجان اف»، رئیس کمیته دولتی این کشور در امور ورزش و گردشگری را برکنار و دستور انحلال سازمان ورزشِ ترکمنستان را صادر کرد.

وی بعد از این اقدام از راه اندازی دو سازمان جدید دیگر شامل کمیته ملی ورزش و کمیته ملی گردشگری خبر داد.

رئیس جمهور ترکمنستان خطاب به مسئول جدید امور ورزش این کشور تاکید کرد سطح تربیت ورزشکاران باید به سطح عالی ارتقا یابد و ورزشکاران ترکمنستان باید با موفقیت در مسابقات بین‏‎المللی به کسب مدال آور نائل شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku