News   /   آمريکا

پلیس برزیل 50 معترض را در ریودوژانیرو دستگیر کرد

تظاهرات ضد دولتی معترضان برزیلی در مخالفت با برگزاری بازی‌های المپیک 2016 در ریودوژانیرو، 15 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پی درگیری نیروهای امنیتی با تعدادی از معترضان که علیه برگزاری المپیک ریودوژانیرو راهپیمایی می‌کردند، پلیس ضد شورشِ برزیل 50 نفر را در شمال این شهر دستگیر کرد.

شبکه خبری راشاتودی روز شنبه (23 مرداد) گزارش داد ده‌ها تن از فعالان جناح چپ که اغلب آنان را جوانان تشکیل می‌دادند روز جمعه (22 مرداد) تلاش می‌کردند به سوی استادیوم انگنهائو راهپیمایی کنند که با ممانعت پلیس روبرو شدند.

مأموران پلیس با پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی به سوی معترضان تلاش کردند آنان را متفرق کنند. برخی از تظاهرات‌کنندگان جوان که صورت خود را با ماسک‌های سیاه پوشانده بودند نیز به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.

یک گروه حدوداً 50 نفره از معترضان ابتدا به یک بازداشتگاه منتقل شدند و سپس سوار بر یک دستگاه اتوبوس بزرگ پلیس به یک پاسگاه محلی انتقال یافتند.

معترضان می گویند هدف آنها جلب توجه بازدیدکنندگان خارجی و تماشاگران بازی‌های المپیک ریو به وضعیت بد آموزش در سراسر برزیل است.

این تحولات در حالی روی می‌دهد که برزیل اخیراً با موجی از راهپیمایی‌های اعتراض آمیز طرفداران و مخالفان دولت مواجه بوده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku