News   /   اروپا

آتش سوزی گسترده در پرتغال؛ 3 کشته، تخلیه یک هزار نفر

آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی در جزیره مادریای پرتغال به مناطق مسکونی سرایت کرده است؛ 20 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری رویترز)

آتش سوزی در مناطق توریستی جنگلی در شمال پرتغال و گسترش آن به مناطق مسکونی 3 کشته برجای گذاشته و موجب تخلیه بیش از یک هزار نفر از ساکنان منطقه شده است.

این آتش سوزی که از 3 روز پیش در جزیره تفریحی و توریستی مادریا آغاز شده، تاکنون بیش از 40 خانه و یک هتل 5 ستاره در منطقه توریستی فانچال را سوزانده است.

به گفته مقامات آتش نشانی پرتغال، شمال این کشور با خطر گسترش آتش سوزی روبروست و گرمای زیاد و همچنین وزش باد گرم موجب سرایت این آتش سوزی به نقاط دیگر شده است. به گفته مقامات محلی، بیش از ۳۵ آتش سوزی در شمال پرتغال در جریان است و تلاش‌ها برای خاموش کردن این آتش سوزی که تاکنون خسارات زیادی به حیات وحش و طبیعت این منطقه وارد کرده، ادامه دارد.

آتش سوزی در جزیره مادریای پرتغال به مناطق مسکونی سرایت کرده است؛ 20 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری رویترز)

بیش از 2 هزار و 400 کیلومتر مربع از جنگل‌های شمالی پرتغال در معرض آتش قرار دارد و بیش از ۵۰۰ مامور آتش نشانی تلاش می‌کنند حریق را مهار کنند. دولت پرتغال همچنین در مناطق شمالی این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده و از اعزام ۳۵۰ آتش نشان دیگر به منطقه خبر داده است.

همچنین به دنبال گسترش آتش سوزی در مناطق شمالی پرتغال، تاکنون چندین روستا به طور کامل تخلیه شده و مسیرهای اصلی ارتباطی بسته شده است.

به گفته مقامات بیمارستانی، تاکنون بیش از 80 نفر به خاطر احساس خفگی ناشی از استنشاق دود، بستری شده‌اند که حال دو تن از آنان وخیم اعلام شده است.

همچنین یک نفر نیز هنوز ناپدید است و برخی مقامات محلی از احتمال مرگ وی خبر داده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku