آب استخر رقابت‌های شیرجه المپیک یک شبه سبز رنگ شد

رنگ آب در استخر محل رقابت‌‌های شیرجه در المپیک ریو از آبی به سبز تغییر کرده و علت آن هنوز مشخص نیست.

رنگ آب استخر محل برگزاری رقابت‌های شیرجه هماهنگ 10 متر بانوان در المپیک ریو بدون دلیل مشخصی از رنگ آبی به رنگ سبز درآمده است.

آب استخر در مرکز ورزش‌های آبی ماریا لِنک که روز دوشنبه به رنگ آبی بود روز بعد در زمان برگزاری رقابت‌های شیرجه تیمی هماهنگ به رنگ سبز در آمد.

به گفته مسئولان برگزاری المپیک ریو، کیفیت آب مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده که ضرری برای ورزشکاران نداشته است، با این وجود علت این پدیده در دست بررسی است.

این در حالی است که استخر مجاور در مرکز مزبور که محل برگزاری رقابت‌های واتر پلو بود عادی به نظر می‌رسید.

با این حال برخی گمانه زنی‌ها در مورد این تغییر رنگ آب که ظاهرا یک شبه روی داده به شرح زیر است:

جلبک

استخر ویژه شیرجه نسبت به استخر دارای خط کشی در شرایط دمایی گرمتری نگهداری می‌شود که این امر زمینه مساعد تری را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌آورد، که مستلزم افزودن کلر بیشتر برای از بین بردن جلبک است.

اکسید مس

زنگار مجسمه آزادی در نیویورک امریکا را در نظر بگیرید، زمانی که مس به کار رفته در آن بر اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت شروع به اکسید شدن (زنگ زدن) کرد، لایه سبز رنگی سطح آن را پوشاند. بر خلاف آهن که اکسید آن به رنگ قهوه‌ای است، اکسید مس سبز است. اما اینکه چطور ممکن است مس در داخل استخر قرار گرفته باشد، جای سوال دارد.

در هر حال، وضعیت یاد شده آب مانع دستیابی چن رولین و لیو هوئیکسیا از چین به کسب مدال طلا نشد.

چئونگ جون هونگ و پامگ پاندللا رینونگ از مالزی نیز نقره گرفتند. میگان بن فیتو و روزلین فیلیون از کانادا نیز به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافتند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku