ویدئو: مرثیه‌ای برای یک اقیانوس

پیانیست ایتالیایی برای هشدار دربارۀ حفاظت از اقیانوس منجمد شمالی، پیانو می‌نوازد.

یک پیانیست ایتالیایی اقدام به ساخت قطعه‌ای برای اقیانوس منجمد شمالی کرده و این موسیقی زیبا را روی یک سکوی شناور بر این اقیانوس، نواخته است.

لودُویچو اینائودی با همکاری سازمان «گرین پیس» که یکی از سازمان‌های طرفدار محیط زیست است برای هشدار دربارۀ خطراتی که اقیانوس منجمد شمالی و ساکنین آن از جمله خرس‌های قطبی را تهدید می‌کنند این قطعۀ موسیقی را ساختند. اینائودی این قطعه را «مرثیه‌ای برای اقیانوس» نامید.

وی دو هفتۀ قبل این قطعه را روی سکویی شناور در اقیانوس منجمد شمالی (در شمال نروژ) نواخت و آن را تقدیم به همۀ انسان‌هایی کرد که نگران محیط زیست هستند. ویدئوی این اجرای فوق العاده روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

در این ویدئو می‌بینیم که با نواختن وی، یخ‌های اقیانوس به تدریج آب می‌شوند.

لودُویچو اینائودی، پیانیست ایتالیایی، در اقیانوس منجمد شمالی

اقیانوس منجمد شمالی به علت تغییرات آب و هوایی در معرض خطرات بسیاری قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که با کاسته شدن از ضخامت توده‌های یخ شناور، اقیانوس منجمد شمالی ممکن است برای نخستین بار در تاریخ در تابستان سال 2040 عاری از یخ باشد.

آب و هوای همیشه سرد، این اقیانوس را مکانی نامناسب برای زندگی ساخته است، اما گونه‌های در معرض خطر مانند شیرماهی‌ها و حیوانات آسیب پذیر مانند خرس‌های قطبی در آنجا زندگی می‌کنند. امروز، آنها به دلیل از دست دادن زیستگاه خود در قطب شمال در معرض خطر قرار دارند.

اقیانوس منجمد شمالی واقع در قطب شمال، کوچکترین اقیانوس جهان است.

کمیسسیون اُسپار، سازمان حفاظت محیط زیست دریایی در آتلانتیک شمال شرقی، در هفتۀ جاری نشستی در اسپانیا برگزار خواهد کرد تا دربارۀ روش‌های حفاظت از این اقیانوس به گفتگو بنشیند.

اینائودی از ماه‌ها پیش از همۀ مردم جهان خواست تا صدای خود را ضبط کنند و برای او بفرستند. 8 میلیون صدای ضبط شده برای وی از سراسر جهان فرستاده شد و در آن‌ها مردم به زبان‌های گوناگون خواستار حفظ محیط زیست و اقیانوس منجمد شمالی شدند.

این هنرمند خوش ذوق، پیام‌های مردم را تبدیل به موسیقی کرد و این قطعه را ساخت. به همین دلیل وقتی به این قطعه گوش می‌دهید مثل این است که کسی از نگرانی‌هایش با شما سخن می‌گوید.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku