نیروهای سوری عملیات خود را برای آزادسازی شهر منبج آغاز کردند

تصویری از نیروهای دموکراتیک سوریه حوالی شهر رقه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

هزاران تن از نیروهای دموکراتیک سوریه عملیاتی را برای پس گرفتن شهر مهمِ منبج در استان حلب واقع در شمال سوریه از دست گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، این عملیات از روز سه‌شنبه (11 خرداد) آغاز شد و احتمالاً چند هفته به طول خواهد انجامید.

هدف از این عملیات قطع دسترسی داعش به خاک سوریه از طریق مرز ترکیه است.

در عین حال، مقام‌های امریکایی اعلام کرده‌اند این عملیات با پشتیبانی ائتلاف موسوم به ضد داعش اجرا می‌شود.

بر پایه گزارش‌ها، طی 24 ساعت گذشته در حملات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش در منبج، 15 غیرنظامی کشته شده‌اند.

یکی از مقام‌های امریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت تعداد اندکی از نیروهای ویژه امریکا در پشتِ خطوط مقدم به عنوان مشاور نیروهای سوری را یاری می‌کنند.

وی افزود: «نیروهای امریکایی تا حد لازم برای تکمیل عملیات (به مبارزان سوری) نزدیک خواهند بود، اما در جنگ مداخله مستقیم نخواهند داشت.»

گفته می‌شود نیروهای کرد یک ششم نیروهای حاضر در این عملیات را تشکیل می‌دهند.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن است که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده ‌است و علیه داعش می‌جنگد.

پیش روی ارتش سوریه در غرب

در همین حال، ارتش سوریه کنترل روستای خربه الجامع در حومه جنوبی حماه در غرب این کشور را در دست گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سوریه الان، نیروهای ارتش سوریه در درگیری با تکفیری های داعش در این روستا، شماری از آنان را به هلاکت رساندند و تعدادی دیگر را مجروح کردند.

پایگاه خبری العهد نیز نوشت بیش از 20 تن از شبه نظامیان مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه در درگیری با اعضای داعش در روستای کفرکلبین در حومه شمالی حلب در شمال غرب سوریه کشته شدند.

از سوی دیگر در حملات خمپاره‌ای گروه‌های تکفیری به منطقه الجوره و القصور در شهر دیر الزور در شرق سوریه شماری کشته و مجروح بر جای گذاشت.

بنا بر این گزارش، حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به منازل مسکونی در مناطق الحمدانیه، الراموسه و کلاسه در شهر حلب منجر به کشته شدن 7 شهروند سوری از جمله 2 کودک و زخمی شدن 13 نفر دیگر شده است.

بر اساس گزارش سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، شماری از عناصر مسلح گروه‌های ترویستی از جمله جبهه النصره و جنبش احرار الشام و همچنین یگان فتح در برخی مناطق اطراف شهر حلب کمین کرده‌اند و با خمپاره به مردم شلیک می‌کنند.

انفجار تله‌های انفجاری در حومه غربی شهر حسکه در شمال شرق سوریه نیز 2 کشته و 4 زخمی از نیروهای کُرد به جای گذاشته است.

حدود 5 سال درگیری‌های مرگبار در سوریه بیش از 470 هزار کشته و حدود 1.9 میلیون زخمی بر جای گذاشته و نیمی از جمعیت این کشور را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku