News   /   ايران

علی لاریجانی رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد

علی لاریجانی بار دیگر بر کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی نشست. (جلسۀ علنی مجلس- 11 خرداد 1395- عکس از ایرنا)

در جلسۀ علنی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی با کسب 237 رأی از مجموع 276 رأی ماخوذه به عنوان رئیس نخستین سال دهمین دورۀ مجلس انتخاب شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه (11 خرداد) پس از تأیید اعتبارنامه‌ها، رئیس اجلاسیه (سال) اول از دهمین دورۀ مجلس را برگزیدند.

رقیب لاریجانی، نمایندۀ مردم استان قم در مجلس، مصطفی کواکبیان از نمایندگان استان تهران بود که تنها موفق به کسب رأی 11 نماینده شد.

همچنین در این رأی‌گیری 28 برگۀ سفید ثبت شد.

پیشتر علی لاریجانی در روز یکشنبه (9 خرداد) با کسب 173 رأی از مجموع 281 رأی ماخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس شورای اسلامی برگزیده شده بود.

محمد رضا عارف، نمایندۀ استان تهران دیگر نامزد ریاست موقت مجلس در روز یکشنبه بود که توانست 103 رأی به خود اختصاص دهد، اما وی از نامزدی برای ریاست دائم مجلس دهم انصراف داد.

ریاست دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز برعهدۀ علی لاریجانی بوده است.

مسعود پزشکیان (وسط- چپ) و علی مطهری (وسط-راست) نایب رئیس اول و دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال اول شدند. (11 خرداد 1395- عکس از ایرنا)

مطهری و پزشکیان نواب رئیس دائم مجلس دهم شدند

در جلسۀ امروز مجلس شورای اسلامی انتخاب هیأت رئیسۀ دائم نیز در دستور کار بود و در نهایت مسعود پزشکیان، نمایندۀ مردم تبریز با 158 رأی و علی مطهری، نمایندۀ مردم تهران با 133 رأی به عنوان نواب اول و دوم رئیس دائم انتخاب شدند. 

حمیدرضا حاجی بابایی، نمایندۀ مردم همدان و محمد دهقان، نمایندۀ حوزۀ انتخابیۀ چناران نیز در این بخش نامزد شده بودند و به ترتیب 123 و 118 رأی آوردند. 

هیأت رئیسۀ دائم مجلس برای یک سال انتخاب می‌شود.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku