News   /   آسيا

کره جنوبی: آزمایش موشکی جدید کره شمالی شکست خورد

تصویری از آزمایش موشکی کره شمالی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزارت دفاع کره جنوبی می گوید آزمایش جدید موشکی کره شمالی با شکست مواجه شده است. 

به گفته این وزارتخانه، کره شمالی سه‌شنبه (10 خرداد) با نقض قطعنامه‌های موجود سازمان ملل، یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرده و شکست خورده است.

کره جنوبی نوعِ این موشک را اعلام نکرد، اما رسانه‌های محلی به نقل از منابع نظامی اعلام کردند پیونگ‌یانگ یک فروند موشک قدرتمندِ میان بردِ «موسودان» را آزمایش کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید این آزمایش موشکی حدود ساعت 5:20 صبح روز سه‌شنبه به وقت سئول، حوالی شهر بندری ونسان در شرق کره شمالی انجام شده است.

جِئون ها-گیو، سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی گفت: «به عقیده ما این آزمایش ناموفق بوده است.»

وی در یک نشست خبری افزود: «اینکه این آزمایش چرا و چگونه شکست خورده در دست بررسی است و فعلاً نمی‌توانیم جزئیات بیشتری در این مورد بیان کنیم.»

این در حالی است که ژاپن از روز دوشنبه نیروهای مسلح خود را در واکنش به شلیک احتمالی موشک بالستیک کره شمالی در حالت آماده باش قرار داده بود.

تصویر آرشیوی از سامانه موشکی پاتریوت پک-3 ژاپن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ژاپن از ابتدای سال 2016 تاکنون دو بار سیستم‌های موشکی خود را از بیم آزمایش موشکی بالستیک کره شمالی در حالت آماده باش قرار داده است.

کره شمالی در ژانویه 2016 (دی 1394) چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داد و سپس اقدام به چند آزمایش موشکی کرد.

ری سو یونگ، یکی از مقام‌های عالی رتبۀ کره شمالی

«سفر مقام‌ عالی رتبۀ کره شمالی به چین»

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که خبرگزاری «کیودو» ژاپن از سفر ری سو یونگ، یکی از مقام‌های عالی رتبۀ کره شمالی به چین در روز سه‌شنبه خبر داده است.

ری وزیر خارجه کره شمالی بود تا زمانی که در نشست اخیر کنگرۀ حزب حاکم این کشور به عنوان یکی از اعضای دفتر سیاسی پیونگ‌یانگ اعلام شد.

به گزارش کیودو، خروج وی از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ تایید شده است. ری به عنوان یکی از معتمدان قدرتمند و نزدیک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز شناخته می‌شود.

این سفر در حالی انجام می‌شود که روابط پکن با پیونگ‌یانگ به خاطر آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی تیره شده است.

کره شمالی سال 2005 خود را یک قدرت هسته‌ای اعلام کرد. پیونگ یانگ برنامه هسته‌ای و موشکی خود را مانعی در برابر «توطئه‌های امریکا و متحدانش برای براندازی» دولت کره شمالی می‌داند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku