سفر هیجان انگیز پیرمرد لهستانی؛ قایقرانی در اقیانوس اطلس

مرد لهستانی مسافت پرتغال تا امریکا را با یک قایق پارویی و از طریق اقیانوس اطلس طی کرده است.

مرد لهستانی مسافت بیش از 9 هزار کیلومتری پرتغال تا امریکا را با یک قایق پارویی و از طریق اقیانوس اطلس طی کرده است.

الکساندر دوبا، پیرمرد 67 سالۀ ماجراجو پس از گذراندن 6 ماه در اقیانوس اطلس سرانجام به سفر دریایی 9 هزار کیلومتری خود پایان داد و به خشکی رسید.

او پس از رسیدن به ساحل، بوسه‌ای بر زمین زد. صدها نفر از هواداران وی برای استقبال از او به ساحل نیو اسمیرنا در فلوریدای امریکا آمده بودند.

دوبا در جمع طرفدارانش گفت انجام این سفر آرزویش بوده است. وی افزود: «احساسی که موقع رسیدن به ساحل اسمیرنا داشتم عالی بود. این همه آدم، این همه اشتیاق فوق العاده است.»

دوبا روز 5 اکتبر سال گذشته (13 مهر 1394) سفر خود را از لیسبون، پایتخت پرتغال آغاز کرد. هدف وی پیمودن مسافت بیش از 9 هزار کیلومتر با قایق بود. با این حال وی مجبور شد از 13 فوریه (24 بهمن 1394) تا 23 مارس (4 فروردین 1395) در برمودا توقفی داشته باشد تا قایق خود را که طوفان آن را در هم شکسته بود، تعمیر کند.

همچنین در اواسط سفر، تلفن ماهواره ای او از کار افتاد، و او 47 روز را بدون هیچگونه تماسی و به تنهایی با کمک مهارت‌های خود گذراند.

گفته می‌شود پاروزنی او از پرتغال تا برمودا، طولانی ترین رکورد قایقرانی در آب‌های آزاد در طول تاریخ است. 

وی گفت دشوارترین لحظات سفر او زمانی بوده که چند روز قبل از رسیدن به فلوریدا، در آب‌های متلاطم اقیانوس اطلس به جهت‌یابی مشغول بوده است.

یکی از کسانی که به استقبال دوبا آمده بود و پلاکارد «تو قهرمان ما هستی» را به دست داشت، گفت: «من خیلی خوشحالم که به اینجا آمده‌ام. او الهام بخش من است چرا که من نیز 65 سال سن دارم. او نشان داد که سن تنها یک عدد است.»

آدام بارینگر، شهردار نیو اسمیرنا نیز از وی استقبال کرد و او را «الکساندر کبیر» نامید. الکساندر دوبا همچنین به عضویت افتخاری باشگاه قایق رانی اسمیرنا درآمد.

دوبا قایقرانی را از 40 سالگی آغاز کرد. شعار وی همواره در زندگی این است: «یک روز مثل شیر زندگی کردن بهتر از صدسال زندگی مثل یک گوسفند است.»

پیش از این وی در سفری 99 روزه در فوریه 2011، 6 هزار و 200 کیلومتر را از سنگال در آفریقا تا برزیل در امریکای جنوبی پارو زده بود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku