ممانعت رژیم بحرین از خروج یک «نوزاد» از زندان

زینب الخواجه، زندانی بحرینی

رژیم بحرین درخواست زینب الخواجه، زندانی برجستۀ این کشور را برای انتقال نوزادش به بیرون از زندان رد کرده است.

مرکز حقوق بشر خلیج فارس دوشنبه (3 خرداد) اعلام کرد این مادرِ 32 ساله که ماه مارس زندانی شد از مقام‌های بحرینی خواسته است عبدالله، فرزندِ 17 ماهه‌اش را از زندان به پدرش تحویل دهد، چون او به آنفولانزا مبتلا شده است و نمی‌تواند از نوزادش نگهداری کند.

این مرکز اعلام کرد پدرِ عبدالله یکشنبه برای گرفتن پسرش به مقام‌های زندان رجوع کرد، اما آنها اجازه ندادند او فرزندش را ببرد.

مقام‌های رژیم بحرین حتی به خدیجه موسوی، مادر خواجه اجازه ندادند نوۀ خود را ملاقات کند.

موسوی گفت: «دیگر برایم واضح است که نوه‌ام عبدالله، نه تنها در زندان همراهِ زینب است، بلکه خود یک زندانی است و نمی‌تواند فارغ از شرایط فعلی زندان را ترک کند.»

نیروهای امنیتی بحرین 24 اسفند 1394 (14 مارس) خواجه و نوزادش را در منامه، پایتخت بحرین دستگیر کرده و به زندان بردند.

خواجه با اتهاماتی از جمله پاره کردن عکس حمد بن عیسی آل‌خلیفه، شاه بحرین رو به رو است. او به سه سال و یک ماه زندان محکوم شده است.

 عبدالهادی الخواجه، فعال برجستۀ حقوق بشر در بحرین

زینب دخترِ عبدالهادی الخواجه، فعال برجستۀ حقوق بشر در بحرین است که خود او نیز به اتهام توطئه برای براندازی دولت به حبس ابد محکوم شده است.

مایکل فارست، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر 18 مارس (28 اسفند) از دادگاه منامه خواست هرچه سریعتر زینب را آزاد کند.

خواجه چندی پیش در نامه‌ای وضعیت اسفبار خود را در زندان شرح داده‌ بود.

وی در این نامه نوشته است: «اگرچیزی برای مردم بحرین تغییر نکند، آنگاه در زندان ماندنم و یا آزاد شدنم فایده‌ای ندارد. من یک مادرِ شاغلم، کودکم را در آغوش می‌گیرم و به راهم ادامه می‌دهم تا بتوانم به او ایستادگی و شرافت بیاموزم.»

هزاران معترض بحرینی از اواسط فوريه 2011 با برپایی تظاهرات و اجتماع  در خيابان‌های اين کشور، اصلاحات سياسی، برقراری دموکراسی و کناره‌گيری خاندان آل خليفه را از قدرت خواستار شده‌اند.

اما رژیم آل خلیفه برای مقابله با معترضان، از خشونت استفاده کرده است. منامه همچنین شماری از نیروهای امنیتی عربستان و امارات را برای سرکوب تظاهرات کنندگان وارد بحرین کرده است.

در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها نفر کشته شده و صدها نفر زخمی و یا روانه زندان شده‌اند.

نهادهای حامی حقوق بشر تاکنون بیش از 150 بیانیه و گزارش در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه آل‌خلیفه صادر کرده‌اند اما این رژیم هیچ توجهی به انتقادها نکرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku