ویدئو:عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری خان‌طومان

نیروهای ارتش سوریه (عکس از خبرگزاری سانا)

بنا بر گزارش‌ها، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنها با تروریست‌ها در حومه حلب در جریان است. 

نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه از زمین و هوا در چندین نوبت مواضع گروه‌های تروریستی را در روستای خان‌طومان بمباران کردند. 

روستای خان‌طومان در جنوب غرب شهر حلب هفته گذشته سقوط کرد. گروه تروریستی جبهه النصره از پنج‌شنبه حملات شدیدی علیه روستای خان طومان در جنوب غرب حلب آغاز کرد و سرانجام موفق شد پس از عملیات ناکام ماه گذشته، این بار با دادن بیش از 70 کشته آن را مجددا اشغال کند.

تصاویری که ارتش سوریه از عملیات خود در حومه حلب منتشر کرده نشان می‌دهد که مواضع و خودروهای زرهی تروریست‌ها هدف موشک‌ها و خمپاره‌های نیروهای دولتی قرار می‌گیرد.

جنگنده‌های ارتش همچنین مواضع تروریست‌ها را در شهرک‌های عنجاره، خان العسل و کفرناها در حومه جنوبی حلب بمباران کرده‌اند.

در همین حال، خبرگزاری ریا نووستی روسیه روز سه شنبه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد مسکو و واشنگتن با تمدید 48 ساعته آتش بس از بامداد 21 اردیبهشت در شهر حلب موافقت کرده‌اند.

جنگنده ارتش سوریه (تصویر آرشیوی)

تداوم حملات علیه تروریست‌ها در نقاط مختلف

نیروهای هوایی و زمینی ارتش سوریه روز سه شنبه به مواضع تروریست‌های داعش و جبهه النصره در استان‌های درعا، حمص و حما حمله و شماری از تروریست‌ها و خودروهای آنان را نابود کردند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت یگان‌های ارتش سوریه کاروان خودروهای جبهه النصره را در نزدیکی شهرک نصیب در حومه درعا هدف قرار داده و ده‌ها خودروی آنان را از بین بردند.

جنگنده‌های سوری محل تجمع تروریست‌های داعش را در حومه حمص بمباران کردند که در این حملات شماری از عناصر این گروه از پای درآمدند. 

نیروی هوایی سوریه همچنین یک کاروان خودرویی داعش را در ورودی شهر «عقیربات» در استان حما منهدم کرد. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku