ویدئو: ارکستر سمفونیک روسیه در آمفی تئاتر پالمیرا برنامه اجرا کرد

ارکستر تئاتر ماری اینسکی کنسرتی تحت عنوان «نیایش برای پالمیرا» در محل آمفی تئاتر این شهر باستانی اجرا کرد.

یک ماه پس از آنکه ارتش سوریه تروریست‌های داعش را از پالمیرا بیرون راند، ارکستر سمفونیک روسیه در اقدامی جالب در آمفی تئاتر شهر باستانی پالمیرای سوریه برنامه اجرا کرده است.

ارکستر تئاتر ماری اینسکی کنسرتی تحت عنوان «نیایش برای پالمیرا» با حضور صدها تن از مردم کشور جنگ زده سوریه در خرابه‌های شهر باستانی پالمیرا برگزار کرده است.

والری جرجیوف، مدیر تئاتر ماری اینسکی و رهبر اصلی ارکستر سمفونیک لندن و رهبر اصلی فیلارمونیک مونیخ، کنسرت پالمیرا را رهبری کرده است.

این برنامه در حالی در آمفی تئاتر پالمیرا برگزار شد که داعش در مدت اشغال این شهر، اعدام‌های عمومی را در این آمفی تئاتر انجام می‌داد.

تروریست‌های داعش در شهر پالمیرا جنایات گسترد‌ه ای انجام دادند و تعداد زیادی از ساکنان این شهر را به خاک و خون کشیدند.

داعش همچنین سر خالد الاسعد، باستان شناس برجسته و 82 ساله سوری را که 50 سال از عمر خود را صرف تحقیق درباره آثار باستانی 2000 هزار ساله پالمیرا کرده بود، در این شهر باستانی از تن جدا کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در اقامتگاه خود در شهر سوچی در دریای سیاه حضور داشت، در کنفرانسی ویدئویی با حاضران در این مراسم سخن گفت و تاکید کرد که تروریسم باید از برچیده شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از طریق ویدئو کنفرانس با حاضران در مراسم ارکستر سمفونیک این کشور در پالمیرای سوریه صحبت کرده است. 16 اردیبهشت 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پوتین گفت: «اقدام امروز شامل خطرات و مشکلاتی برای همه بود، بودن در کشوری که در جنگ به سر می‌برد و در نزدیکی جایی که درگیری‌ها هنوز ادامه دارد...»

همچنین جرجیوف برگزاری این کنسرت را اعتراضی به وحشی گری و خشونت گروه تروریستی داعش عنوان کرد که بخش‌هایی از پالمیرا را تخریب و در این شهر باستانی اعدام‌های جمعی انجام می‌داد.

گفتنی است پالمیرا به دلیل وجود آثار باستانی منحصر به فرد در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، اما بسیاری از آنها در دوران تصرف داعش تخریب شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku