عکس‌خبر: شهر باستانی پالمیرا پس از آزادی

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا یک نیروی سوری در حال برچیدن پرچم گروه تروریستی داعش است. (8 فروردین 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پی آزادسازی شهر باستانی پالمیرا در استان حمصِ سوریه به دست ارتش این کشور، تصاویر تازه‌ای از شهر باستانی و بخش مسکونی پالمیرا منتشر شده است.

منابع نظامی سوریه روز یکشنبه (8 فروردین) اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری شدید شبانه با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی پالمیرا را به طور کامل آزاد کنند.

رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه در دیدار با یک هیأت فرانسوی آزادسازی پالمیرا را موفقیت راهبردی ارتش سوریه و متحدان آن در «جنگ علیه تروریسم» دانست.

بشار اسد گفت: «آزادی شهر تاریخی پالمیرا یک دستاورد مهم و نشانۀ دیگری از موفقیت راهبرد ارتش سوریه و متحدانش در جنگ علیه تروریسم است.»

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور به پیش خواهد برد.

خبرگزاری فرانسه تصاویر زیر را از آزادسازی پالمیرا و حضور نیروهای سوری در این شهر منتشر کرده است: 

تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) شهر باستانی پالمیرا را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

داعش از زمان تصرف شهر باستانی پالمیرا بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب و منهدم کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku