«عربستان برای تجهیز معارضان سوریه به موشک آماده است»

یک وبسایت اطلاعات نظامی اسرائیل از آمادگی عربستان سعودی برای مجهز کردن معارضان سوری به موشک‌ خبر داده است.

یک وبسایت اطلاعات نظامی اسرائیل از آمادگی عربستان سعودی برای مجهز کردن معارضان سوری به موشک‌ برای مقابله با جنگنده‌ها و تانک‌های روسیه خبر داده است.

وبسایت دبکا در گزارشی نوشت برای اولین بار در طول پنج سال درگیری در سوریه، عربستان سعودی در حال آماده‌سازی برای تجهیز معارضان دولت سوریه به موشک‌های ضدهوایی و ضدتانک است تا به مقابله با حملات روسیه بپردازند.

براساس این گزارش شاهزاده محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان طراح اصلی تشدید مداخلۀ نظامی عربستان در سوریه است.

وی قصد دارد معارضان سوری را به موشک‌هایی مجهز کند که قادر به مقابله با تانک‌های جدید تی-90 روسیه باشند.

این وبسایت اسرائیلی به نقل از منابع اطلاعاتی خود ادعا کرده است تانک‌های تی-90 روسیه طی دو هفتۀ گذشته از پایگاه نظامی روسیه در شهر نووُراسیسک در دریای سیاه مستقیماً به سوریه منتقل شده و در اختیار نیروهای ارتش این کشور قرار گرفته است.

روسیه از هشتم مهر سال جاری به درخواست سوریه و با مجوز دمشق، حملات هوایی خود را علیه مواضع تروریست‌ها در این کشور آغاز کرده است.

اما ریاض که همواره به دنبال سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بوده است، حمایت روسیه از نیروهای ارتش این کشور را غیرقابل قبول می‌داند.  

تصویری آرشیوی از جنگندۀ اف-15 نیروی هوایی ارتش عربستان سعودی

دبکا همچنین به نقل از یک مقام بلند‌پایۀ سعودی که نامش ذکر نشده است، نوشت تصمیم ریاض برای مسلح کردن معارضان سوریه به موشک نهایی شده است و تجهیز آن‌ها به موشک‌های سطح به هوا می‌تواند موجب خشم «ایران و روسیه» شود.

رئیس جمهوری سوریه اواخر بهمن ماه سال جاری در یک سخنرانی ترکیه و عربستان سعودی را مهم ترین حامیان گروه‌های تروریستی تکفیری در این کشور دانست و گفت آنکارا و ریاض در دو سال اخیر بارها تلاش داشتند به صورت نظامی وارد سوریه شوند.

عربستان به تازگی به ائتلاف موسوم به ضد داعشِ تحت امر امریکا اعلام کرد آمادگی اعزام نیروی زمینی به سوریه را دارد. این پیشنهاد اگرچه با استقبال واشنگتن روبرو شد، اما انتقاد شدید دولت سوریه را در پی داشت.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku