پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در داریا و حومه حلب

شادمانی نیروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه ای در شمال این کشور (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود علیه گروه‌های تروریستی، مناطقی را در شهر داریا در غوطه غربی و در حومه جنوبی حلب آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیروهای دولتی سوریه تروریست‌های جبهه النصره را از مناطقی در شهر داریا در غوطه غربی دمشق عقب راندند و کنترل این مناطق را به دست گرفتند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در حومه شمال شرقی داریا پیشروی‌هایی داشتند و مواضع تروریست‌ها را در روستای برزه تحتانی و تعدادی از تپه‌های اطراف آن هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، در این درگیریها تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

سانا همچنین از آزادسازی منطقه خناصر در حومه جنوبی حلب خبر داد.

در این گزارش آمده است، ارتش سوریه منطقه خناصر و مواضع جبهه النصره در حلب و مواضع گروه تروریستی داعش در اطراف شهر پالمیرا را هدف قرار داد و خسارت‌های سنگینی به نیروهای تکفیری وارد کرد.

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب (عکس از خبرگزاری فرانسه)

همچنین به گفته یک منبع نظامی سوریه، نیروهای ارتش این کشور در منطقه البارده در اطراف القریتین و البیارات در غرب پالمیرا با تروریست‌های تکفیری درگیر شده و خسارت‌های سنگینی به آنها وارده کرده‌اند.

در همین حال پایگاه خبری العهد گزارش داد، گروه‌های مردمی کرد سوریه با تروریست‌های جبهه النصره در منطقه الاشرفیه در غرب شیخ مقصود در حومه حلب درگیر شدند.

سوریه از ماه مارس 2011 (حدود 5 سال پیش) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است.

به گزارش پایگاه خبری گاردین، مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه در گزارشی اعلام کرد از ماه مارس 2011 تاکنون، در مجموع 11.5 درصد از مردم سوریه در ناآرامی‌های این کشور کشته یا زخمی شده و 45 درصد از مردم بی‌خانمان شده‌اند.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku