کردهای سوریه اتهام دست‌داشتن در انفجار آنکارا را رد کردند

صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رهبر حزب اتحاد دموکراتیکِ کردهای سوریه اتهام دست‌داشتن نیروهای کُرد را در انفجار آنکارا رد کرده است.

صالح مسلم روز پنج‌‎شنبه (29 بهمن) پس از ادعای نخست وزیر ترکیه مبنی بر این‌که کُردهای سوریه عامل انفجار آنکارا بوده‌اند، گفت: «ما هر گونه دخالت در این حمله را رد می‌کنیم.»

وی افزود: «می توانم به شما اطمینان دهم که حتی یک گلوله از سوی وای.پی.جی (یگان های مدافع خلق سوریه) به ترکیه شلیک نشده است. آن ها ترکیه را دشمن خود نمی دانند.»

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه پنج‌‎شنبه اعلام کرد آنکارا عامل انفجار تروریستی شامگاه چهارشنبه (28 بهمن) در پایتخت ترکیه را که 28 کشته برجای گذاشت، شناسایی کرده است.

وی افزود: «شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق سوریه که با حزب غیرقانونی کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) همکاری می‌کنند، مسئول این حمله هستند.»

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

داوود اوغلو در یک سخنرانی زندۀ تلویزیونی گفت این انفجار نشان می دهد که یگان‌های مدافع خلق سوریه سازمانی تروریستی است و ترکیه انتظار دارد شرکایش برای مبارزه با این گروه همکاری کنند.

واشنگتن که یگان‌های مدافع خلق سوریه را سازمانی تروریستی نمی‌داند از این گروه در مبارزه علیه داعش در سوریه حمایت کرده است.

داوود اوغلو گفت: «با استناد به اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، به وضوح مشخص است که اعضای سازمان تروریستی (پ.ک.ک) در داخل ترکیه با همکاری یک عضو وای.پی.جی که از سوریه وارد شده است، این حمله را صورت دادند.»

وی همچنین افزود که تا کنون 9 نفر در ارتباط با انفجار مرگبار آنکارا در ترکیه بازداشت شده‌اند.

جمیل بایک، یکی از رهبران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیز روز پنج‌شنبه (29 بهمن) با تاکید بر این‌که این گروه نمی‌داند چه کسی مسئول انفجار آنکارا بوده است، افزود این حمله می‌تواند در واکنش به «قتل‌عام در کردستان» باشد.

ترکیه در چند روز گذشته مواضع حزب اتحاد دموکراتیک و هم‌پیمان آن یعنی یگان‌های مدافع خلق را در شمال سوریه هدف قرار داده و مدعی شده است این حملات تلافی‌جویانه بوده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku