News   /   آسيا

ادامه بازداشت فعالان مذهبی در جمهوری آذربایجان

نیروهای پلیس آذربایجان در حال بازداشت یک مخالف در باکو (تصویر آرشیوی)

دولت جمهوری آذربایجان همچنان به بازداشت فعالان مذهبی مسلمان در این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری اسلام-آذری جمهوری آذربایجان، حاج انقلاب احدلی، معاون سابق «حزب اسلام» در شهرستان سالیان بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، هنوز اتهامی که به احدلی زده شده است، مشخص نیست، اما انتقاد وی از ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه جمهوری آذربایجان و همچنین محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، باعث ناخرسندی محافل لائیک از او شده است.

حاج انقلاب احدلی، معاون سابق حزب اسلام (چپ)

حجت الاسلام طالع باقرزاده رئیس جنبش اتحاد مسلمانان که به شیخ نمر آذربایجان معروف است، حاج نوح بالا رحیم اف، حاج ذوالفقار میکاییل زاده، حاج المان آقایوف، حاج وقار اسکندروف، محمدعلی آخوندزاده، حاج الچین قاسم اف، فرهاد میرزا، علی نور، حاج ابوالفضل بنیادوف از جمله فعالان مذهبی و روحانیون سرشناس مسلمان در جمهوری آذربایجان هستند که طی دو ماه اخیر بازداشت و به اتهامات واهی نظیر در اختیار داشتن مواد مخدر و سلاح متهم شده‌اند.

نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان همچنین با بازداشت و سپس حبس خانگی کربلایی ناطق کریم اف، رئیس شورای ریش سفیدان نارداران و تنها سخنگوی مردم این منطقه، تلاش کردند خفقان خبری درباره ادامه فشارها بر مردم نارداران ادامه یابد.

ناطق کریم اف، رئیس شورای ریش سفیدان نارداران

در همین حال، تدابیر امنیتی در نارداران ادامه دارد و نیروهای دولتی از حضور مردم نارداران برای زیارت حرم مطهر رحیمه خاتون از خواهران امام رضا (ع) و برگزاری مراسم نماز در مساجد این منطقه جلوگیری می‌کنند.

این در حالیست که حضور هیات‌های صهیونیستی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان در ماههای اخیر افزایش یافته است.

جمهوری آذربایجان حدود 9 میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن‌ها را شیعیان تشکیل می‌دهند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku