News   /   آمريکا

آمریکا خروج ناو خود از منطقه رزمایش ایران را تائید کرد

یک ناو آمریکایی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس (عکس آرشیوی)

نیروی دریایی آمریکا تائید کرده است که یک ناو جنگی این کشور پس از دریافت اخطار، محل رزمایش نیروی دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس را ترک کرده است.

با این حال، کوین استفنز، فرمانده نیروی دریایی آمریکا، روز چهارشنبه (7 بهمن) با انتشار بیانیه‌ای سعی کرده این موضوع را کم‌اهمیت نشان دهد.

وی گفت ایران پیشتر خبر رزمایش را اعلام کرده بود و «این موضوع برای هر نیروی دریایی که در حال انجام چنین رزمایشی در دریا است امری عادی تلقی می‌شود.»

با این حال، استفنز نگفت که چرا ناو آمریکایی با وجود اطلاع از انجام رزمایش به منطقه نزدیک شد.

او گفت نیروی دریایی آمریکا این هشدارها را «دستور» تلقی نمی‌کند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران دیروز گفت: «از آنجا که پیش بینی می شد آمریکایی ها برای کسب اطلاع از تاکتیک های ما به منطقه رزمایش نزدیک شوند، یک بار توسط هواپیمای گشت دریایی و یک بار هم از طریق ناوشکن البرز به آن‌ها اخطار داده شد و آنها هم منطقه را ترک کردند.»

او گفت:‌ «شناور بیگانه با یگان پروازی خود به نزدیکی آب‌های محل رزمایش آمده بود... از آنجا که در این رزمایش ما از مهمات و تجهیزات جنگی از قبیل موشک و اژدر استفاده می‌کنیم، اخطار داده‌ایم که شناورهای بیگانه چه تجاری و چه رزمی نزدیک نشوند تا آسیبی نبینند.»

مرحله اصلی  رزمایش بزرگ ولایت 94 از صبح روز چهارشنبه (7 بهمن) در شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است.

روز گذشته نیز ناوهای ائتلاف غربی حاضر در منطقه قصد نزدیک شدن به منطقۀ رزمایش را داشتند که ناوهای ایرانی در دو مرحله به آن‌ها اخطار دادند و آنها پس از اخطار دوم مجبور به ترک منطقه شدند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku