ورود کامیون‌های حامل امدادهای بشردوستانه به سه شهر سوریه

کاروانهای امدادرسانی حامل مواد غذایی و دارویی دمشق، پایتخت سوریه را به مقصد شهر محاصره شده مضایا ترک کردند. (11 ژانویه 2016، عکس از خبرگزاری فرانسه)

کامیون‌های حامل امدادهای بشردوستانه سرانجام در قالب توافق میان دمشق و تروریست‌های تکفیری برای تسهیل انتقال مواد غذایی و دارویی، به سه شهر محاصره شده سوریه وارد شدند.

شاهدان روز دوشنبه گفتند یک کاروان حامل امدادهای بشردوستانه به مضایا، درست در 24 کیلومتری شمال غرب دمشق، پایتخت سوریه، وارد شده است در حالی که نیروهای دولتی اطمینان یافته‌اند یک کاروان دیگر نیز به فوعه و کفریا، دو شهر دیگر در استان ادلب در شمال غرب سوریه که تحت محاصره تروریست ها است، وارد خواهند شد.

خبرگزاری رسمی سوریه ، سانا، پیش از این در روز دوشنبه گزارش داد کامیون‌های حامل امدادهای بشردوستانه از دمشق به راه افتاده و به حومه سه شهر رسیده‌اند.

این امدادرسانی بخشی از توافقی است که هفته گذشته به همت سازمان ملل میان دولت و تروریست های سوری منعقد شد.

ساکنان شهر مضایا در انتظار ورود کاروان حامل امدادهای بشردوستانه. (11 ژانویه 2016 ، عکس از خبرگزاری فرانسه)

منابع آگاه می‌گویند چهل کامیون که حامل تدارکات کافی برای مدت یک ماه هستند، قرار است به این دو منطقه در شمال غرب و جنوب غرب سوریه وارد شوند.

گزارش‌های منتشر شده در چند روز گذشته نشان می‌دهند چند نفر که بیشتر آن‌ها بیمار بودند، از فرط گرسنگی در مضایا جان باخته‌اند.

منابع حامی دولت این ادعاها را رد کرده و گفته‌اند تروریست ها منطقه از دسترسی شهروندان نیازمند به مواد غذایی جلوگیری کرده‌اند.

ساکنان مضایا به خبرنگاران گفته‌اند معارضان دولت، اکتبر 2015، محمولۀ امدادهای بشردوستانه را مصادره و انبار کردند و سپس به قیمت گزاف به ساکنان منطقه فروخته‌اند.

توافق دمشق و تروریست ها برای امدادرسانی بشردوستانه به سه شهر محاصره شده سوریه دو هفته قبل از دور جدید مذاکرات صلح میان دولت و مخالفان که قرار است در شهر ژنو سوئیس برگزار شود، منعقد شد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku