News   /   آمريکا

«دونالد ترامپ باید از زن مسلمان عذرخواهی کند»

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا

در پی بیرون کردن یک زن مسلمان از کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، یک گروه حامی حقوق بشر خواستار عذرخواهی ترامپ شده است.

شورای روابط امریکایی-اسلامی با انتشار بیانیه ای خواستار عذرخواهی ترامپ از این زن مسلمان محجبه شده است.

رز حامد، 56 ساله که در تجمع تبلیغاتی ترامپ در «راک هیل» در کارولینا جنوبی نشسته بود، زمانی که این تاجر میلیاردر پناهجویان سوری را با گروه تروریستی داعش منتسب دانست، به نشان اعتراض، با سکوت، از جای خود برخاست.

طرفداران ترامپ با وجودی که رز در سکوت ایستاده بود، شروع به داد و فریاد کردند.

در پی این اقدام نیروهای امنیتی این زن محجبه را از محل سخنرانی ترامپ بیرون کردند.

وی در حالی در این مراسم حاضر شد که روی لباسش نوشته شده بود: «سلام، من برای صلح و آرامش آمده ام.»

رز حامد، 56 ساله که از تجمع تبلیغاتی ترامپ در «راک هیل» در کارولینا جنوبی اخراج شد.

همچنین «نهاد عوض»، مدیر اجرایی شورای روابط امریکایی-اسلامی از ترامپ خواست تا با رهبران مسلمان امریکا دیدار کند و احساسات ضد اسلامی را که در نتیجه سخنرانی‌های این نامزد جمهوری خواه افزایش یافته، کاهش دهد.

رز حامد در گفتگو با آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه هنوز هیچ تماسی با وی مبنی بر عذرخواهی گرفته نشده است، گفت: «دوست دارم بدانم ترامپ چه چیزی درباره این موضوع می‌گوید.»

وی گفت: «می‌خواهم بشنوم زیرا اگر آنها بگویند که ما (در روند سخنرانی) اختلال ایجاد کردیم، سپس از وی از خواهم خواست تا مدرکی درباره این مسئله ارائه دهد زیرا این اختلال از سوی من ایجاد نشد.»

ترامپ در کمپین انتخابات خود در ایالت آیووا هنوز چیزی درباره این موضوع عنوان نکرده است؛ اگرچه وی بار دیگر از طرح خود برای ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به امریکا دفاع کرده است.

رز حامد، مهماندار هواپیما، بعد از این رویداد به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت در این کمپین تبلیغاتی شرکت کرده بود تا به طرفداران ترامپ تصویری از یک مسلمان را نشان دهد.

این زن مسلمان در حالی از این مراسم بیرون رانده شد که تبلیغات انتخاباتی ترامپ بارها با اظهار نظرهای جنجال برانگیز وی علیه مهاجران، پناهجویان و مسلمانان همراه بوده است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku